EV6 to pierwszy samochód marki Kia skonstruowany na nowej platformie zaprojektowanej na potrzeby aut z napędem elektrycznym. Umożliwia ona zabudowanie baterii w podłodze samochodu oraz połączenie kompaktowych rozmiarów nadwozia (468 cm długości, 188 cm szerokości i 155 cm wysokości) z dużym rozstawem osi - w EV6 jest to 290 cm. To z kolei zapewnia dużo miejsca w kabinie.
Wnętrze EV6 zaprojektowano nowocześnie. Elementem, który szybko przykuwa uwagę jest zakrzywiony ekran łączący zestaw wskaźników i wyświetlacz systemu multimedialnego. Bagażnik Kii EV6 ma 520 litrów pojemności, a po złożeniu oparcia kanapy wzrasta ona do około 1 300 litrów.
Kia EV6 oferuje wiele konfiguracji układu napędowego z dwoma pojemnościami akumulatora do wyboru - o pojemności 77,4 i 58 kWh. Kia EV6 w wersji GT-Line jest dostępna z oboma wariantami baterii, zaś EV6 GT - jedynie w połączeniu z akumulatorem 77,4 kWh.
EV6 to pierwszy samochód elektryczny marki Kia, który jest dostępny z napędem na dwa koła (RWD) lub na cztery koła (AWD). EV6 wyposażone w napęd na dwa koła i akumulator o pojemności 77,4 kWh może przejechać nawet ponad 510 kilometrów na jednym ładowaniu (w cyklu mieszanym WLTP). Odmiana EV6 z napędem na cztery koła dysponuje łącznym maksymalnym momentem obrotowym o wartości 605 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy.
W modelach AWD akumulator o pojemności 77,4 kWh zasila silniki elektryczne o łącznej mocy 239 kW (325 KM), które napędzają przednie i tylne koła. W wersji z napędem na dwa koła silnik elektryczny o mocy 168 kW (228 KM) napędza koła tylnej osi. Kia EV6 wyposażona w akumulator o pojemności 58,0 kWh przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy, a łączny maksymalny moment obrotowy EV6 AWD wynosi również 605 Nm.
Akumulator 58,0 kWh zasila silniki o łącznej mocy 173 kW (235 KM), które napędzają koła przedniej i tylnej osi. Wersja z napędem na dwa koła jest wyposażona w silnik o mocy 125 kW (170 KM), napędzający tylne koła.
Najmocniejsza wersja to EV6 GT. Taki samochód posiada dwa silniki o łącznej mocy 430 kW (585 KM). Łączny moment obrotowy wynosi 740 Nm, co sprawia, że przyspieszenie EV6 GT w wersji AWD od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 260 km/h.
Tylko w wersji GT Kia EV6 jest wyposażona w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Kia EV6 może być ładowana prądem o napięciu 400 V i 800 V, bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Dzięki temu akumulator można naładować z dużą prędkością, od 10 do 80 procent jego pojemności w 18 minut lub doładować energię potrzebną do przejechania 100 km w mniej niż cztery i pół minuty (w wypadku EV6 2WD z akumulatorem 77,4 kWh).
Kia EV6 jest produkowana w Korei Południowej. Samochód pojawił się w salonach w drugiej połowie 2021 roku.