We Frankfurcie debiutuje nowy model z rodziny Kii Picanto – uterenowiona Kia Picanto X-Line. Auto kierowane jest do młodych nabywców lubiących aktywnie spędzać czas.
Kia Picanto X-Line
W nadwoziu znajdziemy wiele nawiązań do samochodów terenowych. Ich wzorem Picanto X-Line otrzymała komplet osłon progów i nadkoli oraz charakterystyczne zderzaki z lakierowanymi na srebrno dekoracjami. Te nawiązywać mają do płyt ochronnych podwozia. Młodszym nabywcom przypadną go gustu stylowe wstawki w jaskrawym, kanarkowym kolorze. Oprócz osłony chłodnicy i obudowy halogenów podobne akcenty znajdziemy również w kabinie.
W przeciwieństwie chociażby do Pandy nie mamy co liczyć na napęd 4x4. Otrzymujemy jednak zwiększony do 156 prześwit. 15 mm więcej to wynik zastosowania większych kół o średnicy 16 cali.
Kia Picanto X-Line
Kia Picanto oferowana będzie wyłącznie z trzycylindrowym, benzynowym silnikiem z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Motor osiąga moc 100 km (przy 4000 obr./min) i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 172 Nm dostępnym w zakresie od 1500 do 4000 obr./min. Konstruktorzy zwracają uwagę na niewielkie wymiary i masę jednostki napędowej, co przekładać ma się na walory trakcyjne. Kia Picanto X-Line przyspiesza do 100 km/h w 10,1 i – przynajmniej w cyklu pomiarowym – zużywać ma średnio 4,5 l/100 km.
Kia Picanto X-Line
Auto przekonywać ma bogatym wyposażeniem. Na pokładzie znajdziemy np. 7-calowy dotykowy wyświetlacz, bezprzewodową ładowarkę do smartfona czy kamerę cofania. W kabinie znajdziemy też m.in. aluminiowe nakładki na pedały i podciętą u dołu kierownicę. Producent obiecuje m.in. sześć poduszek powietrznych i komplet aktywnych systemów stabilizacji toru jazdy.
Kia Picanto X-Line trafi do salonów na Starym Kontynencie w ostatnim kwartale bieżącego roku.