chceauto.pl
x

Kia Retona I 2.0 MRDi 128 KM

Kia Retona I 2.0 MRDi 128 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2001
Średnia cena
7 000 zł
Nadwozie
terenowy
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
128 KM
0-100 km/h
15 s.
V max
150 km/h

KOSZTY

Spalanie
10.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
68 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
394 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
12.7 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
33 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
16.5 s.
Prędkość maksymalna
136 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Kia Retona I 2.0 MRDi 128 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Kia Retona I 2.0 MRDi 128 KMKia Retona I 2.0 MRDi 128 KM

Kia Retona I 2.0 MRDi 128 KM

Kia retora to jeden z niewielu prawdziwie terenowych samochodów dostępnych na rynku wtórnym. Model produkowany był w latach 1998-2002 i stanowił cywilną wersję wytwarzanego dla wojska pojazdu o nazwie KM4200. Auto ma klasyczną, terenową budowę. Nadwozie zbudowano na solidnej ramie. W warunkach drogowych napęd trafia na tylną oś, zjeżdżając w teren możemy też „dopiąć” przednie koła (samochód wyposażony jest w reduktor). Auto zupełnie nie nadaje się do codziennej jazdy, ale w terenie sprawuje się świetnie. Stosunkowo wysoki moment obrotowy turbodiesli, reduktor i niewielki rozstaw osi sprawiają, że retora bez większych problemów pokonuje przeszkody. Co ważne – dzięki swojej surowości – auto ma opinię raczej bezawaryjnego. Użytkownicy skarżą się jedynie na problemy z tylnym zawieszeniem (pękające sprężyny) oraz nadwozie słabo zabezpieczone przed rdzą. Na szczęście, ta ostatnia omija przeważnie ramę nośną. 

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-02-05

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Kia Retona I 2.0 MRDi 128 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS