Koreańczycy poczynają sobie na europejskich rynkach coraz śmielej. Hyundai wraz Kią raz po raz prezentują nowe modele, które w różnych segmentach mogą być prawdziwymi konkurentami dla niemieckich modeli.
Niedawno pisaliśmy o nowym Hyundaiu i30, który w lutym trafi do polskich salonów. Jeszcze przed wakacjami można się spodziewać debiutu bliźniaka tego samochodu, czyli nowej Kii Ceed (model ten po raz pierwszy zostanie pokazany już za miesiąc na salonie w Genewie).
Kia Rio sedan
Jednak klasa kompaktowa nie jest jedyną, w której Koreańczycy przypuścili ofensywę. Od września zeszłego roku m.in. w Polsce można kupić nową Kię Rio. Ten zaliczany do segmentu B (główny konkurent to Skoda Fabia) samochód oferowany jest jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, a jego ceny zaczynają się od 38 tys. zł.
Jeszcze w tym miesiącu gama tego modelu zostanie poszerzona o sedana. Mogłoby się wydawać, że czasy, w których Polacy kupowali małe sedany odeszły już w przeszłość, razem z zakończeniem produkcji Renault Thalii pierwszej generacji. Klienci kupowali te pojazdy ze względu na wielki bagażnik i niską cenę, świadomie decydując się na ciasne wnętrze i "nieciekawy" wygląd. Później moda na te auta minęła.
Kia Rio sedan
Czasy się jednak zmieniają i okazało się, że sedany segmentu B wcale nie muszą być brzydkie. Przykładem może być właśnie nowa Kia Rio, samochód który będzie można kupić od 41 tysięcy zł.
Rio sedan ma 437 cm długości i jest o 32 cm dłuższa od hatchbacka. Dodatkowe centymetry pochłonął bagażnik, którego pojemność wzrosła o 122 litrów i wynosi równe 400 litrów. Rozstaw osi nie uległ zmianie i wynosi 257 cm, co oznacza, że pasażerowie nie będą mogli cieszyć się z większej przestrzeni.
Kia Rio sedan
W Polsce Kia Rio sedan dostępna będzie wyłącznie z benzynowymi silnikami o pojemności 1.2 i mocy 85 KM oraz 1.4 i mocy 109 KM. Wyposażenie standardowe wszystkich modeli obejmuje m.in. sześć poduszek powietrznych, ESP, dwupłaszczyznową regulację kierownicy, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka oraz komputer. W podstawowych wersjach brakuje więc jedynie klimatyzacji.
Czy Kia Rio sedan odniesie sukces? Na rynkach rozwiniętych małe sedany nie będą hitem. Również w Polsce raczej nie ma szans, by Kia powtórzyła sukces Thalii czy Fiata Sieny. Jednak dynamiczny, spójny wygląd może okazać się magnesem dla mniej zamożnych klientów.
trzeba przyznać, że dobrze wygląda
Jeżeli to jest konkurent dla fabii to dla mnie wygrywa za sam wygląd. Mając do wyboru za taką samą cenę nudną fabie lub taką "kijankę" nawet nie popatrzę w stronę salonu skody. Pozdro
Z przodu przypomina mi Optime :)
Tak kosztuje 15 000 tyś a dilerzy dodają swoje i będzie kosztował nie wiadomo ile !!
Widać, że Rio hatchback nie sprzedaje się zbyt dobrze. Trzeba było do poczatku wprowadzić sedana, ale nie z takim silnikiem bazowym, i w niższej cenie (np. w USA silnik bazowy w tym samochodzie ma 138 kM, a cena oczywiście niższa) Tak więc, i tym razem sukcesu pewnie nie będzie choć samochód jest OK, ale jesli klientów traktuje się jak bezmyslnych i chce sie uzyskać marżę niewiadomo jaka to tak sie kończy.
max chyba żartujesz? Przejdz się do pierwszego lepszego salonu Kii. Rio ze starego rocznika nie ma. Skody, ople czy toyoty będa robily wyprzedaże rocznika 2011 do lipca.
Witam,
Właśnie kupiłem sedana w salonie. 7 lat gwarancji, ładny wewnątrz i na zewnątrz. Żegnaj niemiecka motoryzacjo - na zawsze.
Witam własnie planuje kupic Kia Rio sedana ,własnie sie zastanawiam napewno musze odwiedzic salon Kia z kasa 48 tys zl
Stylistycznie bardzo ładny,wnętrze całkiem przyzwoite,zbyt mało danych na temat osiągów,dopłat do wyposażenia dodatkowego.Poza tym ciekawe jak będzie się spisywać po 100 tys. przebiegu?
Żal serce ściska, gdy się patrzy na zamieszczone zdjęcie. Nawigacja, skórzane siedzenia, plus żwawe motory które dają mnóstwo radości z jazdy. A dla Polskiego Klienta: zero nawigacji, obicia foteli z ceratki i silniki, które po włączeniu klimy będą irytować kierowcę pracując jak mucha w mazi..