Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
16.9 s.
Prędkość maksymalna
159 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Kia Sephia II 1.5 88 KM
Kia Sephia
Model Sephia pojawił się na rynku w 1993 roku i produkowany był aż do 2002 roku. W 1998 roku samochód przeszedł głęboki lifting (Sephia II). Auto oparte jest konstrukcyjnie na Mazdzie 323, której zawdzięcza wiele podzespołów mechanicznych (np. silniki). Samochód ma bardzo przestronne wnętrze, chociaż do jakości materiałów wykończeniowych można mieć sporo zastrzeżeń. Mimo to auto cieszy się raczej dobrą opinią. Na zużycie narażone są głównie elementy zawieszenia i układu hamulcowego (amortyzatory, łożyska, tuleje). Również karoseria nie może pochwalić się zbyt wielką odpornością na działanie rdzy (słaby lakier). Figle płata również elektryka - to przeważnie wyniki zaśniedziałych styków. Decydując się na Sephie trzeba jednak brać pod uwagę, że dostępność do części może być ograniczona. Nie każdy warsztat podejmie się również naprawy, chociaż budowa auta nie jest zbyt skomplikowana.
Kia Sephia II
Druga generacja Sephii nie jest jedynie zmodernizowanym poprzednikiem - auto zbudowano od podstaw w oparciu o nową płytę podłogową (zwiększył się rozstaw osi). Samochód plasuje się na pograniczy segmentów C i D - jest zdecydowanie większy niż auta kompaktowe, brakuje mu jednak kilku centymetrów do "standardowych" przedstawicieli pojazdów rodzinnych pokroju Vectry czy Passata. Auto nie cieszyło się dużą popularnością i przetrwało w ofercie stosunkowo krótko. Podobnie, jak w przypadku poprzednika, problematyczny może okazać się dostęp do niektórych części zamiennych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-08-04