Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM
Kia Soul
Kia Soul debiutowała w 2009 roku. W 2011 roku auto poddano liftingowi. Samochód - chyba głównie za sprawą nietypowej stylizacji - nie okazał się przebojem, mimo że producent obejmował go 7-letnią gwaracją.
Kia Soul I generacji została wycofana ze sprzedaży wiosną 2014 roku, po wprowadzeniu na rynek II generacji tego pojazdu. Soul II stylistycznie stanowi kontynuację I generacji, ale jest zupełnie nowym pojazdem. Zanim auto trafiło na Stary Kontynent od roku Soula II można było kupić w Ameryce.
Kia Soul II
Kia Soul II debiutowała na początku 2013 na salonie w Nowym Jorku. Samochód na swoją europejską premierę musiał nieco poczekać - na Starym Kontynencie pokazano go dopiero w drugiej połowie roku na salonie we Frankfurcie. Samochód trafił do polskich salonów w kwietniu 2014 roku.
Stylistycznie auto nawiązuje do poprzednika, jednak jest całkowicie nowym pojazdem, opartym na płycie podłogowej Kii Cee'd II.
Soul II ma nieznacznie większe wymiary od swego poprzednika. Długość całkowita wzrosła o 20 mm (do 4140 mm), podobnie jak rozstaw osi, który zwiększył się do 2570 mm. Nowy Soul jest ponadto szerszy o 15 mm (1800 mm) i niższy o 17 mm (1593mm).
Kia Soul II dostępna jest z jedną z dwóch jednostek napędowych. Podstawowy motor to benzynowy 1,6 l GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka rozwija moc 132 KM i maksymalny moment obrotowy 161 Nm. Auto w tej wersji rozpędza się do prędkości maksymalnej 185 km/h - przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 11,2 s.
Dla zwolenników oleju napędowego przewidziano wysokoprężną jednostkę 1,6 l CRDI. Silnik rozwija 128 KM i 260 Nm. Sprint do 100 km/h trwa 11,2 s - prędkość maksymalna to 180 km/h.
W obu przypadkach moc przenoszona jest na koła przedniej osi za pośrednictwem ręcznej (lub - jako opcja - automatycznej) sześciostopniowej skrzyni biegów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-01-04