Kia Stonic to całkowicie nowy model, należący do dynamicznie rosnącego segmentu niewielkich crossoverów.
Kia Stonic
Samochód zaprojektowano z myślą o europejskich klientach, dlatego inżynierowie postawili na duże możliwości personalizacji. Stonic będzie dostępny w aż 20 dwukolorowych tonacjach barwy nadwozia, z możliwością wyboru jednego z pięciu kolorów dachu.
Projektując wnętrze nowego crossovera projektanci Kia nacisk położyli na ergonomię. Samochód seryjnie będzie wyposażona w systemy multimedialne współpracujące z systemami CarPlay i Android Auto, które zapewniają integrację smartfonu z systemem multimedialnym samochodu.
Kia Stonic
Pojemność bagażnika, którego podłogę można ustawić na jednym z dwóch poziomów, wynosi 352 litry.
Kia Stonic to samochód technicznie spokrewniony z
Hyundaiem Kona, który zadebiutował kilka dni temu. By nie dochodziło do wewnętrznej rywalizacji (obie marki tworzą ten sam koncern) Koreańczycy spozycjonowali je ofertą silnikową.
Kia Stonic
O ile w Hyundaiu Kona silnik 1.0 T-GDI o mocy 120 KM (turbodoładowany i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) jest bazowy, o tyle w Stonicu znajdzie się na szczycie gamy. Ponadto w ofercie znajdą się wolnossące silniki benzynowe 1.2 MPI i 1.4 MPI oraz diesel 1.6.
Zawieszenie i układ kierowniczy zestrojono z myślą o wymaganiach europejskich nabywców. Samochód seryjnie jest wyposażany m.in. system VSM, dzięki któremu napędzana na przednie koła Kia Stonic nie będzie miała problemu z trakcją na śliskich czy luźnych nawierzchniach. W skład VSM wchodzi system Torque Vectoring, który poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół stabilizuje pojazd nie tylko w czasie hamowania w zakręcie, ale również w czasie jazdy na wprost, gdy koła mają różną przyczepność do podłoża.
Kia Stonic
Jako wyposażenie dodatkowe w Kii Stonic dostępny będzie szeroki wachlarz systemów asystujących kierowcy, znanych jako Kia DRiVE WISE Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Zaliczają się do nich m.in. układ autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją rozpoznawania pieszych i ostrzeżeniem przed kolizją (FCA); system monitorowania martwego pola (BSD) z układem powiadamiania o ewentualnej kolizji podczas cofania (RCTA) czy system ostrzegania o przekroczeniu pasa ruchu (LDWS). Dostępny będzie również system automatycznego przełączania między światłami mijania i drogowymi (HBA), a także powiadamiania o zmęczeniu kierowcy (DAW).
Podobnie jak wszystkie modele Kia, również Stonic standardowo będzie objęty 7-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 150 000 km.
Kia Stonic pojawi się w europejskich salonach po wakacjach.