XCeed to zupełnie nowy crossover, który wbrew nazwie, niewiele ma wspólnego z Ceedem. Poznaliśmy jego ceny.
Kia XCeed
Kia XCeed ma identyczny jak Ceed rozstaw osi (265 cm) oraz... przednie drzwi. Nowy crossover ma jednak wyraźnie zwiększone zwisy, o 2,5 cm z przodu i 6 cm z tyłu. Oznacza to, że całe nadwozia ma 439,5 cm długości i jest o 8,5 cm dłuższe niż nadwozie Ceeda.
Wnętrze jest podobne jak w Ceedzie. Znajdziemy w nim m.in. ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala, natomiast w opcji dostępny będzie ekran o przekątnej 12,3 cala, zastępujący tradycyjne zegary.
Kia XCeed może być napędzana przez jeden z trzech turbodoładowanych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem (T-GDI) lub wysokoprężną jednostkę 1.6 Smartstream o mocy 136 KM.
Trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDI osiąga moc 120 KM i generuje moment obrotowy 172 Nm. Czterocylindrowy silnik 1.4 T-GDI dysponuje mocą 140 KM i momentem 242 Nm. Dostępny jest również silnik 1.6 T-GDI o mocy 204 KM i momencie 265 Nm, który służy do napędu najmocniejszej wersji Ceeda i ProCeeda – GT. Z tym silnikiem pod maską i z 7-biegową automatyczną przekładnią dwusprzęgłową XCeed przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s, z 6-biegową przekładnią mechaniczną – w 7,6 s.
Kia XCeed
Z wyjątkiem litrowego silnika T-GDI, wszystkie pozostałe mogą współpracować z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub opcjonalnie z 7-biegową, automatyczną z dwoma sprzęgłami, do której dopłata wynosi 6 tys. zł.
Na początku 2020 roku w ofercie pojawi się Kia XCeed wyposażona w hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Układ napędowy Kia XCeed Plug-in Hybrid składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW i 1,6-litrowej, czterocylindrowej jednostki napędowej GDI z rodziny Kappa.
W połączeniu z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową o sześciu przełożeniach układ napędowy generuje moc 141 KM i moment obrotowy wynoszący 265 Nm. Napęd jest przenoszony na przednie koła. Kia XCeed Plug-in Hybrid będzie oferować zasięg do 60 kilometrów wyłącznie na energii elektrycznej.
Nowa Kia XCeed jest oferowana w 3 wersjach wyposażenia.
Kia XCeed
W podstawowej wersji M seryjne wyposażenie Kii XCEED obejmuje, między innymi, światła do jazdy dziennej, mijania, drogowe oraz tylne wykonane w technologii LED, systemy – utrzymania pasa ruchu, ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, automatycznej zmiany świateł z mijania na drogowe i odwrotnie, autonomicznego hamowania z trybami: miejskim, pozamiejskim i wykrywaniem przechodniów, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania, sprzęt audio z 8-calowym ekranem dotykowym i zestawem głośnomówiącym z Bluetooth, relingi dachowe, 16 – calowe obręcze kół z lekkich stopów, skórzaną kierownicę, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych. Taki samochód z silniki 1.0 T-GDI kosztuje 79 900 zł.
W droższej o 11 tys. zł wersji L (90 990 zł, również 120 KM) dodatkowo znajdują się, między innymi, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 235/45, elektryczny hamulec postojowy, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, fotele przednie z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, przyciemniane szyby, tapicerka z elementami skóry ekologicznej i oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcji 40:20:40.
Kia XCeed
Również 90 900 zł trzeba zapłacić za wersję podstawową M, ale z silnikiem o 20 KM mocniejszym (1.4 T-GDI) współpracującym z 7-biegową automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach. XCeed o blisko 2 s szybciej przyspiesza wtedy od 0 do 100 km/h i jest o blisko 5 s szybsza podczas pomiaru elastyczności z 80 do 120 km/h niż wersja 1.0 T-GDI.
Ceny samochodów z silnikiem wysokoprężnym 1.6 CRDi o mocy 136 Km zaczynają się do 93 490 zł (M). Natomiast najmocniejszy silnik (1.6 T-GDI o mocy 204 KM) kosztuje od 102 990 zł (wersja L) i co ciekawe jest odrobinę tańszy od auta z dieslem i podobnym wyposażeniem (104 490 zł).
Produkcja XCeeda rozpoczęła się już w sierpniu w zakładzie Kia w Żylinie na Słowacji. Samochód powstaje na tej samej linii, na której produkowane są Ceed w wersji hatchback i kombi oraz shooting brake ProCeed. XCeed, jak każdy inny model marki Kia, standardowo będzie objęty 7-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 150 000 km.