chceauto.pl
x
Kolejna wielka afera? Niemcy w szoku

Kolejna wielka afera? Niemcy w szoku

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-11-25
Moda na elektryfikację coraz mniej podoba się ekologom. Chodzi o coraz popularniejsze hybrydy plug in, które – w ocenie szerokiego grona ekspertów – w rzeczywistości emitować mogą więcej spalin, niż konkurencyjne auta z silnikami wyłącznie spalinowymi!

Europejska Federacja Transportu i Środowiska (T&E) nie ma wątpliwości, że mamy do czynienia z aferą na skalę dieselgate. Na zlecenie tej organizacji – w warunkach drogowych - przebadano niedawno trzy auta tego typu: BMW X5, Mitsubishi Outlander i Volvo XC60.

Wg testów WLPT BMW X5 x45e M emituje średnio 32 gramów CO2/km, Mitsubishi Outlander 5h - 46 gramów CO2/km, a Volvo XC60 T8 – 71 gramów na kilometr. Sęk w tym, ze takie wartości osiągalne są jedynie w warunkach laboratoryjnych. W rzeczywistej eksploatacji wyniki mogą być nawet – uwaga dwunastokrotnie – wyższe.

Trwające ponad miesiąc testy drogowe miały na celu określenie rzeczywistego wpływu hybryd plug in na środowisko. Brano pod uwagę różne tryby eksploatacji, a nawet takie zmienne, jak ciśnienie atmosferyczne czy wilgotność.

Efekty? W trybie najbardziej sprzyjającym producentom, czyli przy zdecydowanej przewadze podróżowania na prądzie (zakładając naładowanie baterii z gniazdka) auta emitowały zauważalnie więcej niż deklarują producenci. W przypadku BMW było to: 42,3 grama CO2/km. Outlander emitował 85,8 grama CO2/km, a Volvo 115,3 grama CO2/km.

Prawdziwy szok stanowiły jednak wyniki pomiarów w trybie ładowania akumulatora, gdy silnik spalinowy służył zarówno jako napęd dla kół, jak i generator prądu. W takiej jeździe najekonomiczniejszy Outlander emitował 216,1 gramów CO2/km, Volvo XC60 T8 – 241,8 grama CO2/km a BMW - uwaga – 384,6 grama CO2/km!


Zobacz także

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto 2024-09-15

Dacia wiele zyskała, wchodząc w kooperację z marką Renault. Zyskała między innymi świetne napędy hybrydowe, jedne z lepszych, jakie można znaleźć na rynku. Taki napęd zastosowano między innymi w Dacii Jogger - najtańszym nowym 7-osobowym aucie....
Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris

Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris 2024-09-03

Mazda 2 produkowana jest od ponad 20 lat i aż do 2021 roku była samodzielną konstrukcją Mazdy. Pod koniec 2021 roku się to zmieniło, bo wtedy do produkcji trafiła czwarta generacja Mazdy 2, która jest praktycznie kopią Toyoty Yaris z niewielkimi...
Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS