chceauto.pl
x
MG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciem

MG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciem

Testy samochodów
Michał Borowski 2025-04-14

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że MG3 to kolejne klasyczne hybrydowe auto miejskie, których na rynku jest pełno. To jednak tylko pozory, bo MG podeszło do tego tematu w nietuzinkowy sposób. Po pierwsze sam napęd hybrydowy ma dość ciekawą konstrukcję, a po drugie jego moc na poziomie 195 KM jest czymś zupełnie niszowym w tym segmencie. Przyjrzałem się bliżej temu modelowi i zastanawiam się, do jakiej grupy klientów jest skierowany.

  1. MG3 Hybrid+ | Nadwozie
  2. MG3 Hybrid+ | Wnętrze
  3. MG3 Hybrid+ | Dane techniczne, osiągi
  4. MG3 Hybrid+ | Wrażenia z jazdy
  5. MG3 Hybrid+ | Zużycie paliwa
  6. MG3 Hybrid+ | Podsumowanie i werdykt

MG3 Hybrid+ | Nadwozie

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to MG3 jakoś specjalnie się nie wyróżnia i nie zapada w pamięci - mógłby być ilustracją do definicji pojęcia “miejski samochód”. Jest tu coś z Mazdy, coś z Hyundaia i coś z Toyoty, choć to co najwyżej lekkie inspiracje, bo o żadnym łamaniu praw autorskich nie ma mowy. Projekt zyskuje wtedy, gdy trochę bliżej mu się przyjrzymy. Z przodu uwagę przykuwa nietypowo zaprojektowany sporych rozmiarów wlot powietrza. Z tyłu zaś ciekawym akcentem jest delikatne użebrowanie na dole zderzaka, które przypomina coś na kształt dyfuzora. Całe nadwozie bogate jest w dynamicznie narysowane linie i przetłoczenia, co też podnosi trochę oryginalność.

Gabaryty MG3 plasują go w segmencie B, wśród takich modeli jak Toyota Yaris, Hyundai i20 czy Skoda Fabia, choć MG jest odrobinę większy od najpopularniejszych konkurentów.

Wymiary MG3:

Długość: 4113 mm
Szerokość: 1797 mm (2014 mm z lusterkami)
Wysokość: 1502 mm
Rozstaw osi: 2570 mm

Hybrydowe MG3 waży 1285 kg i może zabrać na pokład niemal 450 kg ładunku.

MG3 Hybrid+ | Wnętrze

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
Na test otrzymałem topową wersję wyposażenia Exclusive, która w tym segmencie wprowadza naprawdę bogate wyposażenie i to w bardzo konkurencyjnej cenie, którą utrzymam jednak na razie w tajemnicy. W każdym razie w kabinie nie dostrzeżemy żadnych przesłanek do tego, by MG3 potraktować jako samochód budżetowy. Boczki foteli, podłokietniki i front deski rozdzielczej wykończono “ekologiczną skórą”, co wygląda naprawdę nieźle. Niższe partie kabiny oraz górna część deski rozdzielczej wykonano już z twardych tworzyw, ale to nic takiego, co wykraczałoby poza standardy segmentu B.

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
Przednie fotele są całkiem wygodne, choć stosunkowo miękkie, co w dłuższych trasach nie sprawdza się najlepiej. Zakres regulacji siedzenia jest wystarczający, ale szkoda, że kierownicę można ustawiać wyłącznie w linii góra-dół. Zabrakło tu również regulacji odcinka podparcia lędźwiowego. W drugim rzędzie miejsca jest tyle, ile można byłoby oczekiwać od tej wielkości auta, a nawet, dzięki dłuższemu rozstawowi osi, trochę więcej niż u popularnych konkurentów. Doceniam, że z tyłu umieszczono osobną kratkę nawiewu klimatyzacji i gniazdo ładowania USB, ale minus dopisuję za to, że kanapa nie jest dzielona i w razie potrzeby powiększenia przestrzeni bagażowej, musimy złożyć ją całą. Sam bagażnik mieści 293 litry.

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
Ustawieniami pojazdu zarządza centralny ponad 10-calowy ekran dotykowy, który pochwalę za wysoką jakość obrazu oraz szybką i płynną reakcję na dotyk. Można się połączyć z Android Auto lub Apple CarPlay, ale wyłącznie przewodowo. Wersja Exclusive wnosi zestaw kamer 360 stopni, które sprawują się świetnie i to nawet w słabych warunkach oświetleniowych. Dodatkowo kierowca ma przed sobą 7-calowy zestaw wskaźników, który przypomina trochę ten stosowany w elektrycznych VW, ale tutaj wyświetlacz nie jest przymocowany do kolumny kierownicy, tylko znajduje się za nią.

MG3 Hybrid+ | Dane techniczne, osiągi

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
Pod maską MG3 kryje się dosyć nietypowy napęd hybrydowy. Jego bazę stanowi wolnossący 4-cylindrowy silnik 1.5, który generuje 102 KM mocy. Wsparciem dla niego jest motor elektryczny, rozwijający 136 KM. Moce wprost się nie sumują, bo obie jednostki swój optymalny punkt pracy osiągają przy różnych obrotach, a tutaj sprzęgnięte są za pomocą jednej skrzyni. Łącznie dostępna moc i tak jest zaskakująca i wynosi 195 KM, a maksymalnie rozwijany moment obrotowy to aż 425 Nm. Nietypowo zrealizowana została skrzynia biegów, która dysponuje raptem 3 przełożeniami. Cały układ napędowy to klasyczna hybryda, której nie naładujemy z gniazdka, a energia czerpana jest z hamowania odzyskowego oraz z nadwyżek energetycznych silnika spalinowego. Osprzęt elektryczny napędu zasila bateria o pojemności 1,83 kWh.

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
Producent deklaruje, że sprint do “setki” trwa 8 sekund, ale nie jest to zgodne z rzeczywistością, choć w tym przypadku w inny sposób niż moglibyście się spodziewać - hybrydowe MG3 jest szybsze i według moich pomiarów osiągnięcie 100 km/h trwa jakieś 7 sekund. Prędkość maksymalna to z kolei 170 km/h.

MG3 Hybrid+ | Wrażenia z jazdy

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
Obawiałem się trochę tego, że przez 3-biegową skrzynię jazda będzie mało płynna, a napęd często dostawał będzie zadyszki. W praktyce jednak niczego takiego nie odczułem, a wrażenia jazdy bliższe są tym, które znam z samochodów z przekładniami bezstopniowymi. Niemal stała charakterystyka momentu obrotowego silnika elektrycznego sprawia, że auto ma siłę jechać i takie zestrojenie przełożeń w tym przypadku faktycznie ma sens, bo to właśnie motor elektryczny jest tym dominującym, jeśli popatrzymy na generowaną moc.

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
O tym, że to jednostka elektryczna ma tutaj bardzo istotną rolę, świadczy też fakt, że MG3 “na samym prądzie” potrafi jechać nawet z prędkością rzędu 90 km/h, choć tylko na krótkich dystansach, jednorazowo do paru kilometrów, a później trzeba poczekać na to, aż układ uzupełni elektrony w baterii. Dodatkowo mocny silnik elektryczny pozwala na silne hamowanie odzyskowe i intensywność rekuperacji jest tu na poziomie zbliżonym do typowych samochodów elektrycznych. Rekuperację można regulować, ustawiając jeden z trzech poziomów jej siły i fajnie, że da się to robić przyciskiem na kierownicy (po uprzednim zaprogramowaniu konfigurowalnego przycisku z gwiazdką).

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
Ważną zaletą zastosowanego tu napędu jest również płynność pracy. Tylko trzy biegi nie przeszkadzają w tym, by rozwijanie prędkości odbywało się bez szarpnięć i to nawet wtedy, gdy mocniej wciśniemy prawą stopę. Przełożenia dobrano w taki sposób, że przez większość czasu jeździ się na dwóch biegach, a trzeci wrzucany jest dopiero przy prędkości około 135 km/h i wytypowany jest raczej wyłącznie do podróży autostradą.

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
Przełączenie się pomiędzy różnymi trybami pracy napędu odbywa się w pełni automatycznie i nawet przejście między trybem elektrycznym a hybrydowym nie jest specjalnie odczuwalne. Niestety bywa to słyszalne i niekiedy układ napędowy po załączeniu jednostki spalinowej generował dość niepokojące dźwięki - coś w rodzaju szorstkiego warkotu połączonego z odgłosami tarcia. Udało mi się dowiedzieć, że w co najmniej dwóch innych egzemplarzach tego modelu taka sytuacja się pojawia, więc obstawiam, że po prostu “ten typ tak ma”. Dodam też, że nie jest to przesadnie uciążliwe w codziennym użytkowaniu, ale jednak w konkurencyjnych rozwiązaniach takich problemów przeważnie nie ma.

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
Jeśli chodzi o układ kierowniczy i zawieszenie, to oba te elementy nie są żadnymi wyróżnikami MG3 na rynku - po prostu solidny poziom tego segmentu, z nastawieniem bardziej na komfort niż na dostarczanie emocji z prowadzenia. Wyróżnikiem hybrydowego MG3 jest za to jego dynamika - auto z piskiem opon rusza z miejsca, ale zachowuje też siły przy wyższych prędkościach i wykazuje satysfakcjonującą elastyczność w tempie autostradowym. Duża w tym zasługa silnika elektrycznego, który błyskawicznie rozwija pełen moment obrotowy i w jednej chwili potrafi odpowiedzieć na sygnał do przyspieszenia.

MG3 Hybrid+ | Zużycie paliwa

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
Wysoka moc i więcej niż dobre osiągi idą tu w parze z całkiem rozsądnym spalaniem. W mieście zużycie paliwa utrzymuje się w granicach 5 l/100 km, a jak nabierzemy wprawy w korzystaniu z rekuperacji, to spokojnie uda nam się zobaczyć czwórkę z przodu. Na drogach podmiejskich realnie można osiągnąć spalanie około 4 l/100 km, a na autostradzie apetyt na paliwo wzrośnie do mniej więcej 7,5 l/100 km. Bak mieści 36 litrów benzyny.

MG3 Hybrid+ | Podsumowanie i werdykt

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 z napędem hybrydowym to wyjątkowo ciekawa propozycja w segmencie aut miejskich. W porównaniu do swoich rywali może pochwalić się świetną dynamiką oraz ponadprzeciętnie przestronnym wnętrzem. Jego główne mankamenty to kiepskie wyciszenie kabiny oraz momentami kulejąca kultura pracy zespołu napędowego.

MG3 Hybrid+ | Test, opinie
MG3 Hybrid+ | Test, opinie
Natomiast teraz zestawmy to z ceną - MG3 Hybrid+ w podstawowej wersji wyposażenia Standard kosztuje 87 950 złotych. Z kolei testowana przeze mnie “wszystkomająca” odmiana Exclusive wyceniona została na 101 000 złotych. I oczywiście zdaję sobie sprawę, że to wciąż góra pieniędzy, ale w porównaniu do tego, co to auto oferuje i w zestawieniu z cennikami konkurencji, to i tak MG wypada naprawdę atrakcyjnie.

Tekst i zdjęcia: Michał Borowski

MG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciem - GALERIA ZDJĘĆ

MG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciemMG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciem

Zobacz także

MG3 w taniej wersji spalinowej

MG3 w taniej wersji spalinowej 2025-03-13

MG3 obecnej generacji zostało zaprezentowane na salonie genewskiem wiosną 2024 roku, a jesienią pojawiło się w salonach. Początkowo auto było dostępne tylko z hybrydowym układem napędowym, ale od niedawna dostępna jest wersja czysto spalinowa.
Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto 2024-09-15

Dacia wiele zyskała, wchodząc w kooperację z marką Renault. Zyskała między innymi świetne napędy hybrydowe, jedne z lepszych, jakie można znaleźć na rynku. Taki napęd zastosowano między innymi w Dacii Jogger - najtańszym nowym 7-osobowym aucie....
Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris

Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris 2024-09-03

Mazda 2 produkowana jest od ponad 20 lat i aż do 2021 roku była samodzielną konstrukcją Mazdy. Pod koniec 2021 roku się to zmieniło, bo wtedy do produkcji trafiła czwarta generacja Mazdy 2, która jest praktycznie kopią Toyoty Yaris z niewielkimi...
Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
MG 3. Tania, chińska nowość

MG 3. Tania, chińska nowość 2024-03-06

Na salonie w Genewie debiutowało MG 3. To miejski model, który ma być oferowany w całej Europie. Samochód będzie miał napęd wyłącznie hybrydowy. Fani motoryzacji pamiętają zapewne brytyjskiego producenta samochodów o nazwie MG Motor. Marka...
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS