Euro NCAP, które bada poziom bezpieczeństwa nowych aut, opublikowało wyniki kolejnej serii testów zderzeniowych. Przed trudnymi sprawdzianami stanęły: Ford Explorer, Mazda CX-30, Mercedes-Benz GLB i nowy Opel Corsa.
Tylko ten ostatni nie otrzymał maksymalnej noty ogólnej – pięciu gwiazdek. Pamiętajmy jednak, że mamy do czynienia z podstawowym modelem segmentu B wyposażonym w standardowy pakiet systemów bezpieczeństwa. W takim świetle wynik ogólny 4 gwiazdek uznać należy za bardzo dobry. Za ochronę dorosłych nowa Corsa otrzymała 84 punktów (w 100 punktowej skali). Poziom zabezpieczenia przed skutkami wypadków dzieci oceniono na 86 punktów procentowych, a przechodniów – na 66 punktów. Standardowe wyposażenie, patrząc przez pryzmat systemów wspomagających bezpieczeństwo – oceniono na 69 punktów procentowych.
Reszta modeli z testowanej trójki może się już pochwalić maksymalnym pięciogwiazdkowym wynikiem. W kategorii ochrony dorosłych triumfowała Mazda CX-30. Auto oceniono na bliskie ideału 99 proc. punktów. Dalej uplasowały się Mercedes-GLB (92 punkty procentowe) i Ford Explorer (87 punktów procentowych.
Z punktu widzenia ochrony dzieci najlepsze okazało się auto z Niemiec. Mercedes otrzymał 88 punktów procentowych. Pozostała dwójka – po 86 punktów procentowych.
W kategorii zabezpieczenia przed skutkami wypadków niechronionych uczestników ruchu na czoło znów wysunęła się Mazda CX-30. Auto zanotowało wynik 80 punktów procentowych. Dalej był Mercedes (78 punktów procentowych) i Ford (61 punktów procentowych).
Dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo to również zwycięstwo Mazdy (77 procent punktów) przed: Fordem (76 procent punktów) i Mercedesem (74 procent punktów).