Volkswagen, w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku, przekazał klientom ponad 4,56 mln samochodów osobowych. To o 3 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W Polsce marka zanotowała wyraźny wzrost rejestracji nowych samochodów osobowych. W pierwszych dziewięciu miesiącach roku sprzedano w naszym kraju 23.089 nowe Volkswageny, czyli o 17,22 procent więcej niż rok temu.
Świetne wyniki zanotowała cała grupa – koncern Volkswagen sprzedał od stycznia do końca września 7,4 mln samochodów (+5,3 procent). W pojedynczym miesiącu wrześniu koncern odnotował sprzedaż 881.300 pojazdów (+3,0 procent).
W Europie od stycznia do końca września Volkswagen Samochody Osobowe sprzedał 1,26 mln aut (I-IX 2013: 1,23 mln; +2,8 procent). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło z tego 648.300 sztuk (I-IX 2013: 616.400; +5,2 procent). Także na niemieckim rynku sprzedaż wzrosła: klienci odebrali 430.100 samochodów (I-IX 2013: 410.300; +4,8 procent). Spadek sprzedaży odnotowany został w Europie Środkowej i Wschodniej, na co wpływ miała niepewna sytuacja w tamtym regionie. Nabywców znalazło 181.400 osobowych Volkswagenów (I-IX 2013: 198.900; -8,8 procent). W Rosji marka przekazała 93.800 pojazdów (I-IX 2013: 117.200; -20,0 procent).
W Polsce od stycznia do końca września zarejestrowano 23.089 osobowych Volkswagenów. Jest to o 17,22 procent więcej niż przed rokiem (I-IX 2013: 19.697). Udział w rynku wzrósł do 9,48 procent (I-IX 2013: 9,31 procent). Największą popularnością wśród klientów cieszy się Golf (6.568 szt.), na kolejnych miejscach znajdują się Passat (4.569) i Tiguan (2.870 szt.). Wszystkie 3 modele zanotowały znaczne wzrosty sprzedaży, w przypadku Passata było to aż 41,63 procent w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 roku.
W regionie Ameryki Północnej marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w ciągu trzech kwartałów 432.700 aut (I-IX 2013: 470.000; -8.0 procent). Z tego 270.900 samochodów (I-IX 2013: 314.800; - 14,0 procent) poruszać się będzie po drogach USA. W regionie Ameryki Południowej sprzedaż na koniec września spadła o 19,3 procent do 488.000 sztuk (I-IX 2013: 604.600), przy czym 396.600 samochodów (I-IX 2013: 461.200; -14,0 procent) odebrali klienci z Brazylii.
Wzrost sprzedaży o 13,8 procent w pierwszych dziewięciu miesiącach roku marka odnotowała w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie nabywców znalazło 2,22 mln pojazdów (I-IX 2013: 1,95 mln). Na Chiny (z Hongkongiem) przypadło z tego 2,07 mln sztuk (I-IX 2013: 1,79 mln; +15,3 procent) i tym samym po raz pierwszy dziewięciomiesięczna sprzedaż na tym największym pojedynczym rynku przekroczyła granicę dwóch milionów samochodów.