Z europejskich salonów znika właśnie druga generacja Citroena C5. Wraz z nią odchodzi jedna z wizytówek Citroena - hydropneumatyczne zawieszenie!
Citroen C5 to najstarszy oferowany dziś w Europie reprezentant segment D. Auto zadebiutowało równe 10 lat temu. Produkcja we francuskiej fabryce w Rennes rozpoczęła się w roku 2008.
Od tego czasu na europejskie drogi trafiło ponad 425 egzemplarzy. W ostatnim czasie zainteresowanie przestarzałym modelem dramatycznie zmalało. W zeszłym roku klienci z Europy zamówili tylko 10 tys. tych pojazdów.
Niewielki popyt sprawił, że linię produkcyjną sedana zatrzymano już w zeszłym roku. Teraz z cenników oficjalnie zniknęło też kombi, czyli tourer. Trzeba jednak wiedzieć, że C5 w dalszym ciągu oferowane będzie w Chinach, gdzie do tej pory znalazło już przeszło 200 tys. nabywców!
Wycofanie z europejskiej oferty C5 II generacji oznacza też definitywny koniec słynnego hydropneumatycznego zawieszenia debiutującego wraz z legendarnym Citroenem DS (1955 rok). Decyzja o zarzuceniu tej technologii – ze względów finansowych – podjęta została jeszcze w 2015 roku.