Po przeszło 20 latach zakład Opla w Gliwicach zakończy produkcję Astry. Ma to związek z przejęciem niemieckiej marki przez francuską grupę PSA (Peugeot-Citroen).
Opel Astra produkowany był w Gliwicach od 1998 roku. Obecnie, od 2015 roku powstaje tam piąta generacja tego modelu. Jak się okazuje - ostatnia.
Produkcja Astry w Gliwicach zostanie zakończona w 2021 roku, wraz w premierą szóstej generacji tego modelu. Samochód zostanie zbudowany na opracowanej przez francuski koncern PSA platformie EMP2 i chyba to jest główną przyczyną zmiany lokalizacji produkcji.
Opel Vivaro
Przyszła generacja będzie produkowana w Russelsheim, obok cały produkowanej tam już teraz Insignii. Produkcja - o ile nie zajdą nieprzewidziane okoliczności związane z Brexitem, zostanie również utrzymana w angielskim Ellesmere Port.
Oparcie nowej Astry na płycie EMP2, która jest przeznaczona dla samochodów spalinowych i zelektryfikowanych oznacza, że samochód będzie miał również napęd hybrydowy. Nowa Astra nie będzie jednak - w przeciwieństwie do nowej Corsy - występować jako auto elektryczne.
Wbrew pozorom, utrata produkcji Astry nie musi być wcale złą wiadomością dla Gliwic. W ostatnich latach produkcja samochodów w gliwickiej fabryce spadała - w rekordowym 2016 roku powstało tam ponad 200 tys. aut, a w roku 2018 - już tylko nieco ponad 100 tys.
Zwolnione moce produkcyjne w Gliwicach zostaną wypełnione samochodami dostawczymi. Ich produkcja ma się rozpocząć po zakończeniu produkcji Astry, a więc w 2021 roku. Głównie chodzi o duże samochody produkowane dla marek Peugeot, Citroen, Opel i Vauxhall. Niewykluczona jest również produkcja mniejszych samochodów dostawczych, klasy Opla Combo czy Peugeota Partner.