Pod nazwą GSe (Grand Sport electric) Opel sprzedaje samochody usportowione i zelektryfikowane. Po modelach Grandland GSe i Astra GSe, można już składać zamówienia na trzeci samochód należący do tej gamy, Opla Astrę Sports Tourer GSe, czyli kombi.
Opel Astra Sports Tourer GSe
Samochód, podobnie jak Astra Gse hatchback, jest napędzany hybrydowym układem napędowym typu plug-in o mocy systemowej 225 KM. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra dostarcza 180 KM, a silnik elektryczny rozwija do 110 KM, maksymalny moment obrotowy wynosi 360 Nm.
Kombi przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym). Akumulator litowo-jonowy o pojemności 12,4 kWh pozwala przejechać w trybie elektrycznym do 63 km. Przynajmniej wg normy WLTP.
Opel Astra Sports Tourer GSe
Opel Astra GSe otrzymał obniżone o 1 cm zawieszenie. Specjalne sprężyny i amortyzatory olejowe z z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping) w zależności od sytuacji, warunków na drodze, oferują zmienne charakterystyki tłumienia.
Ponadto elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP) interweniuje później niż w zwykłych wersjach Astry. Sportowo zestrojony został również układ kierowniczy.
Opel Astra Sports Tourer GSe
Opel Astra Sports Tourer GSe wyposażony jest w 18-calowe felgi ze szlifem diamentowym w kolorze czarnym oraz charakterystyczne przednie zderzaki i tylne dyfuzory GSe. W kabinie kierowca i pasażer podróżują w wyczynowych fotelach z atestem AGR.
Standardowe wyposażenie obejmuje system Intelli-Drive z funkcją ostrzegania przed kolizją i funkcją hamowania awaryjnego, wykrywania pieszych oraz zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie przed niekontrolowaną zmianą pasa i rozpoznawanie znaków, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu i obecności pojazdu w martwym polu, a także automatyczny tempomat z funkcją pełnego zatrzymania.
Opel Astra Sports Tourer GSe
Samochód posiada również czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz zapewniający widok w promieniu 360 stopni system kamer Intelli-Vision.
Do dyspozycji pasażerów GSe jest system multimedialny z nawigacją kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, z 10‑calowm ekranem dotykowym oraz 10‑calowym wyświetlaczem informacyjnym dla kierowcy (12‑cali w Grandlandzie GSe). Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów.
Ceny Opla Astry Sports Tourer GSe zaczynają się od 210 tys. zł, co jak na samochód kompaktowy jest kwotą dość wygórowaną. Jeśli jednak kogoś ona nie zniechęca, to zamówienia można już składać w salonach.