Już we wrześniu w polskich salonach zadebiutuje nowe, drugie wcielenie Kii Rio.
Początkowo samochód dostępny będzie z pięciodrzwiowym nadwoziem, na wersję trzydrzwiową poczekać trzeba będzie do listopada.
Samochód oferowany będzie w naszym kraju z jedną z trzech jednostek napędowych. Oprócz dwóch benzynowych motorów o pojemnościach 1,2 l. (85 KM) i 1,4 l. (109 KM) w gamie modelowej znalazł się też zupełnie nowy, trzycylindrowy silnik Diesla z wtryskiem Common Rail i turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek, który rozwija moc 75 KM.
Druga generacja modelu Rio dostępna była jako pięciodrzwiowy hatchback lub czterodrzwiowy sedan
Za podstawową wersję z trzydrzwiowym nadwoziem i silnikiem benzynowym 1,2 l. zapłacić trzeba będzie 37,990 zł. Najtańsza pieciodrzwiowa wersja wyceniona została na 39,490 zł.
Wchodzący do sprzedaży pojazd to już trzecia generacja modelu Rio. Pierwsza pojawiła się w ofercie koreańskiej marki w 1999 roku i była jednym z pojazdów, które zbudowały w oczach Europejczyków pozytywny obraz Kii. Szczególnie warte zainteresowania są stosunkowo liczne na rynku wtórnym egzemplarze poprzedniej generacji (produkowane w latach 2005-2011), które oferują rewelacyjny stosunek ceny do jakości. Auta dostępne są jako pięciodrzwiowe hatchbacki lub czterodrzwiowe sedany, niezależnie od wybranej jednostki napędowej nie powinniśmy też narzekać na osiągi i zużycie paliwa.
Druga generacja modelu Rio dostępna była jako pięciodrzwiowy hatchback lub czterodrzwiowy sedan
Najtańsze modele II serii Rio (2005 rok) kupić dziś można już za 15 tys. zł. Za kwotę o 5 tys. zł wyższą można kupić idealnie utrzymany egzemplarz (często od pierwszego właściciela) z udokumentowaną historią serwisową i niewielkim przebiegiem. Chociaż auto nie będzie tak „ekskluzywne” jak np. Volkswagen Polo czy Toyota Yaris, możemy spodziewać się bezproblemowej eksploatacji (niewielka usterkowość) i braku zainteresowania ze strony amatorów cudzej własności.
Z ekonomicznego punktu widzenia to bardzo rozsądna propozycja!