Wybór auta z nadwoziem typu kombi nie jest łatwy.
Priorytetem jest przeważnie przestrzeń ładunkowa, ale dla wielu użytkowników ważne są również inne aspekty, jak chociażby poręczność (na którą składa się m.in. łatwość parkowania), czy wygląd.
Dlatego właśnie, wielu mniejszych przedsiębiorców często decyduje się na auto z segmentu C. Bagażniki tego typu pojazdów niewiele ustępują pojemnością przedstawicielom klasy średniej, kompakty są również tańsze w zakupie i eksploatacji. Które, z niewielkich kombi „rządzi” obecnie na europejskim rynku?
Opel astra kombi I generacji
Okazuje się, że najchętniej kupowanym kompaktowym kombi w Europie jest produkowany w Anglii Opel Astra Tourer. Mimo, że najnowsza generacja auta z powiększonym bagażnikiem dostępna jest w sprzedaży od niespełna roku, nabywców znalazło już ponad 100 tys. egzemplarzy.
By sprostać popytowi, brytyjska fabryka pracuje na 100 proc. swoich możliwości i wprowadza dodatkowe zmiany. Najwięcej nowych Astr z nadwoziem kombi trafiło do Niemiec (40 tys. egzemplarzy). Kolejne miejsca zajmują Włochy oraz Wielka Brytania. Na polskim rynku, od debiutu auta w grudniu ubiegłego roku, sprzedano zaledwie 1 000 egzemplarzy.
II generacja astry z nadwoziem kombi cieszy się w Polsce dużym powodzeniem
Pierwsza astra (model F) z nadwoziem kombi pojawiła się wraz z premierą tego modelu w 1991 roku. Samochód, który wytwarzano m.in. w Gliwicach przetrwał w ofercie
Opla aż 11 lat (od roku 1998 auto występowało pod nazwą Astra Classic).
W 1998 roku zadebiutowała kolejna generacja (oznaczona symbolem G), która oferowana byłą w salonach aż do 2009 roku (od roku 2004 jako Astra Classic).
Trzecie wcielenie Astry pojawiło się w 2004 roku i – podobnie jak poprzednicy – pod nazwą Astra Classic oferowane jest do dziś.
Najnowsza, czwarta już generacja, najpopularniejszego kompaktu Opla zadebiutowała w 2009 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie.