Lexus LM I generacji debiutował w 2018 roku, ale nigdy nie można go było kupić w Europie. Druga generacja tego pojazdu została zaprezentowana w na salonie w Szanghaju i tym razem Japończycy zapowiedzieli, że LM trafi do europejskich salonów Lexusa.
Lexus LM
Lexus LM duży i luksusowy pojazd, o typowo azjatyckiej stylizacji, w której dominuje monstrualnych wręcz rozmiarów osłona chłodnicy. Wręcz można odnieść wrażenie, że samochód stanowi niezbyt udaną przeróbkę w Photoshopie. Pionowy pas przedni, od linii świateł niemal w całości stanowi ostentacyjna osłona chłodnicy.
Czy takie rozwiązanie przypadnie do gustu konserwatywnym europejskim klientom? Można mieć wątpliwości...
Lexus LM
Znacznie lepiej prezentuje się kabina Lexusa LM. Inżynierowie mogli wykorzystać fakt, że nadwozie Lexusa LM ma aż 513 cm długości, 189 cm szerokości i 196 cm wysokości, by zaprojektować wnętrze mogące pomieści do siedmiu osób (niebagatelny wpływ na taki stan rzeczy miał również wynoszący równe trzy metry rozstaw osi).
Niewątpliwie najbardziej ciekawą wersją Lexusa LM jest ta czteroosobowa. W tej odmianie samochód ma pełnić rolę limuzyny do wożenia prezesa.
Lexus LM
Tylną część kabiny można oddzielić specjalną szklaną przegrodą od miejsc z przodu. Ponadto osoby jadące z tyłu mają do swojej dyspozycji dwa niezależne, niezwykle komfortowe fotele wyposażone m.in. w masaż. Ponadto w kabinie znajduje się lodówka i 48-calowy panoramiczny telewizor.
Lexus LM będzie oferowany w dwóch hybrydowych wersjach, z czego tylko jedna będzie dostępna w Europie. Chodzi o samochód w wersji LM350h, czyli napędzany doskonale znanym m.in. z modeli NX czy RX, hybrydowym układem bez możliwości ładowania, który oparto na czterocylindrowym wolnossącym silniku o pojemności 2.5 l. Taki układ napędowy generuje 250 KM i 240 Nm.
Natomiast do Europe zapewne nie trafi LM500h, czyli samochód napędzany hybrydowym układem opartym o doładowany silnik benzynowy o pojemności 2.4 l.
Lexus LM drugiej generacji będzie sprzedawany na 60 rynkach całego świata.