Lexus zaprezentował właśnie pierwszego w swojej historii vana - model LM. Auto stworzone głównie z myślą o azjatyckich nabywcach jest raczej specyficzne...
Japończycy od dłuższego czasu zapowiadali rozszerzenie oferty o tego typu pojazd. Chodziło o wyjście naprzeciw azjatyckim biznesmanom, którzy spędzają dużo czasu w podróżach, ale niekoniecznie lubią być wożeni limuzynami. Minivan jest pod tym względem o wiele praktyczniejszy – zwłaszcza że tył pełnić może np. funkcję mobilnego biura lub dyskretnej sali spotkań z kontrahentami.
Auto nie powstało jednak od podstaw. Lexus LM bazuje na – produkowanej w Japonii od 2002 roku - Toyocie Alphard, która aktualnie (od 4 lat) oferowana jest w swoim drugim wcieleniu.
Oznacza to, że pierwszy minivan Lexusa ma nieco ponad 4,9 m długości, 1,85 m szerokości i 1,9 m wysokości. Rozstaw osi to aż 3,0 m. Na tle Toyoty nowy model odznacza się monstrualnych wręcz rozmiarów grillem, przy którym „nerki” nowej klasy 7 od BMW wyglądają dość skromnie. Samochód ma też zupełnie inne wnętrze.
Lexus LM mieści tylko cztery osoby. Z tyłu zamontowano dwa niezależne fotele, jakie spotkać możemy w klasie biznes najlepszych linii lotniczych. Mają niezależną regulację, podgrzewanie, klimatyzację oraz – oczywiście – funkcję masarzu. Wszystkimi funkcjami steruje się z panelu dotykowego umieszczonego pomiędzy siedzeniami. Kabinę pasażerską oddziela od stanowiska kierowcy ściana działowa. Zabudowano w niej lodówkę oraz telewizor o przekątnej 26 cali.
Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje napędowe: LM350 i LM300h. LM350 oferowany będzie z benzynowym 3,5 l V6. Firma nie zdradziła danych technicznych ani osiągów. Możemy jedynie przypuszczać, że będą one identyczne, jak w Toyocie Alphard (300 KM, 361 Nm / 8,3 s do 100 km/h i V max 200 km/h). Odmiana hybrydowa LM300h korzysta ze starszej generacji napędu (moc systemowa 197 KM) znanego np. z Lexusa NX300h.
Jest mało prawdopodobne, by Lexus LM trafił do Europy. Nie można jednak wykluczyć takiego scenariusza. Sama Toyota Alphard oferowana jest bowiem np. w Rosji.