Lexus LS to model, od którego rozpoczęła się historia japońskiej marki. Limuzyna zadebiutowała w 1989 roku i utorowała drogę dla szerokiej gamy modeli, które dziś znajdziemy w salonach Lexusa. Przez 35 lat na całym świecie sprzedano ponad 900 tys. egzemplarzy LS-a.
- Co drugiego Lexusa LS w Europie kupują Polacy
- Lexus LS Prestige. Polski bestseller
- Lexus LS. Napęd
- Lexus LS. Systemy bezpieczeństwa
Co drugiego Lexusa LS w Europie kupują Polacy
W Polsce pierwszego Lexusa LS w oficjalnej sieci dealerskiej marki sprzedano w 1998 roku, a przez niespełna 26 lat na nasze drogi wyjechało ponad 900 egzemplarzy tego modelu. W 2024 roku Polska jest wiodącym rynkiem dla LS-a w Europie – co drugie auto w tym regionie zostało zamówione w Polsce.
Lexus LS dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia - Elegance, F SPORT, Prestige i Omotenashi, które różnią się między sobą nie tylko dominującą kolorystyką, ale też pokryciem foteli, wykończeniem drzwi oraz elementami ozdobnymi.
Lexus LS
Lexus LS Prestige. Polski bestseller
Najczęściej zamawianym wariantem jest Prestige (78 proc. zamówień). Samochód w tej odmianie w standardzie ma m.in. elektryczną regulację tylnych wentylowanych foteli i zagłówków, przednie siedzenia z funkcją masażu, czterostrefową klimatyzację automatyczną, tapicerkę ze skóry półanilinowej, 24-drożny system audio Mark Levinson z 23 głośnikami oraz rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa. W przypadku wersji Prestige klienci chętnie decydują się także na dodatkowy stylowy pakiet wykończenia wnętrza Artwood.
Standardem we flagowym Lexusie są 20-calowe felgi aluminiowe, a klienci mogą wybierać spośród 12 lakierów. Najczęściej wybieranym kolorem nadwozia jest czarny (34%), co czwarte auto jest granatowe, a po 13% zamówień to samochody z lakierem białym lub grafitowym. Jeśli chodzi o kolorystykę wnętrza, to najczęściej zamawianą tapicerką jest biel L-White (44%).
Lexus LS
Lexus LS. Napęd
Lexusa LS napędza układ Multistage Hybrid z 3,5-litrowym silnikiem V6. Jego łączna moc wynosi 359 KM i jest przenoszona na wszystkie koła przy pomocy napędu 4x4 E-FOUR z mechanizmem różnicowym torsen. Lexus LS przyspiesza do 100 km/h w 5,5 sekundy.
Standardem w Lexusie LS jest pneumatyczne zawieszenie. Auto jest bardzo dobrze wyciszone, a zadbano nawet o tak drobne detale jak mocowania układu wydechowego, by ograniczyć niepożądane wibracje.
Lexus LS
Lexus LS. Systemy bezpieczeństwa
Lexus LS korzysta także z najnowocześniejszych technologii marki. O bezpieczeństwo podczas jazdy dba najnowsza generacja Lexus Safety System + 3, którą w wersjach Prestige i Omotenashi poszerzono o asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA), system ostrzegający o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA) oraz układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS). Dwa najwyższe warianty wyposażenia mają także system autonomicznego parkowania.
Lexus LS
W kabinie przed kierowcą jest 12,3-calowy wirtualny kokpit oraz wyświetlacz HUD na przedniej szybie, który ma przekątną 10 cali. Widoczność do tyłu zapewnia cyfrowe lusterko wsteczne, telefon można naładować przy pomocy ładowarki indukcyjnej, a klapa bagażnika z funkcją kick otwiera się lub zamyka ruchem nogi.