W fabryce Porsche w Lipsku rozpoczęła się seryjna produkcja zmodernizowanej wersji modelu Macan. Na jakie nowości liczyć mogą nabywcy?
Budowa Porsche Macan w Lipsku
Pierwszy egzemplarz dla klienta pomyślnie „zaliczył” wizyty w nadwoziowni, lakierni i na linii montażowej. Część fabryki przystosowano specjalnie do potrzeb nowego modelu. Samochód w kolorze nadwozia Mamba Green Metallic trafi do klientów w Chinach. Państwo Środka jest obecnie największym pojedynczym rynkiem zbytu Porsche, a Macan cieszy się tam szczególną popularnością – od 2014 roku trafił w ręce ponad 100 tysięcy chińskich nabywców.
Duży popyt na kompaktowego SUV-a sprawił, że Niemcy musieli zwiększyć zdolności produkcyjne zakładu. Od września wydajność linii montażowej Macana zwiększyła się do – uwaga - 420 egzemplarzy dziennie!
Budowa Porsche Macan w Lipsku
Co dokładnie zmieniło się w odświeżonym modelu? Najwięcej modyfikacji dostrzeżemy w tyle nadwozia, który został kompleksowo przeprojektowany. Trójwymiarowy diodowy pas świetlny tworzy teraz charakterystyczny znak rozpoznawczy Porsche. Warto dodać, że nadwoziownia fabryki w Lipsku została rozbudowana specjalnie z myślą o stworzeniu osobnej sekcji do produkcji tylnej pokrywy. Ponadto zoptymalizowano różne części linii montażowej i dopasowano je do nowych poziomów produkcji kompaktowego SUV-a, tak aby nowy Macan nie stracił nic z atutów swojego wielokrotnie nagradzanego poprzednika.
Budowa Porsche Macan w Lipsku
Przypomnijmy, że nowy Macan świętował swoją premierę w Szanghaju, pod koniec lipca. Model seryjnie otrzymuje teraz m.in.: nowe reflektory LED. Lista najważniejszych innowacji w kabinie obejmuje: 10,9-calowy ekran dotykowy najnowszego systemu Porsche Communication Management (PCM), przeprojektowane i przeniesione otwory wentylacyjne oraz sportową kierownicę GT, wzorowaną na tej z modelu 911. PCM standardowo zapewnia dostęp do nowych cyfrowych funkcji, takich jak inteligentna obsługa głosowa czy nawigacja online. Wzbogaciła się także gama wyposażenia samochodu z zakresu komfortu, m.in. o asystenta jazdy w korkach oraz podgrzewaną przednią szybę.
Od rozpoczęcia sprzedaży Porsche Macan, w lutym 2014 roku, klientom na całym świecie dostarczono już ponad 350 tys. egzemplarzy.