Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
23 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13 s.
Prędkość maksymalna
157 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Mazda 323F V - BA 1.5 90 KM
Mazda 323F
Mazda 323 to jeden z dłużej produkowanych modeli tego japońskiego producenta. Pierwsze samochody o tej nazwie pojawiły się jeszcze w latach 70-tych ubiegłego wieku. W 1994 roku zadebiutowała już piąta generacja tego modelu, która produkowana była do 1998 roku. Wówczas zastąpiła ją szósta i, jak się później okazało, ostatnia generacja. Najmłodsze mazdy 323 pochodzą z 2003 roku.
Mazda 323F V - BA
Kupując mazdę 323 V generacji należy być ostrożnym. Te samochody często trafiały w ręce młodych, agresywnie jeżdżących kierowców, co może oznaczać bogatą przeszłość blacharską. Z wiekiem często zaczęto montować w nich w gaz, co z kolei może negatywnie odbijać się na kondycji jednostki napędowej. Stan silnika wymaga dokładnego sprawdzenia (również pod kątem zużycia oleju), ewentualny remont może przekroczyć wartość samochodu. Poza tym trzeba liczyć się z koniecznością wymiany praktycznie wszystkich elementów eksploatacyjnych - od zawieszenia poczynając, a na sprzęgle kończąc.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-10-07
mam taka madzie 5 lat nie ma usterek bo benzyne leje i roznica 10zl na 100km lepiej dolozyc 10zl co 100km niz regulowac gaz co tydzien i wynieniac silnik remont(okolo 2tysiace) one nie lubia gazu i pala ponad 12 w miescie a w zimie okolo 15 gazu dramat a benzyny 7-8 litrow roznica okolo 2zl tylko benzyna 98 !!!!! 42 zł 100km po miescie
aha dodam ze na przegubach oryginalnych zrobilem 180 tysiecy a amortyzatory gdy wyjalem stare byly oryginalne fabryczne 15 lat !!!! cos pieknego autko 15 lat i mialo 70% fabrycznych czesci niedowiary ale fakt trasa 1500km przy 120km spalanie5,8 litra jak diesel
ceny teraz juz od 2 tysiecy mozna kupic ale do takiej drugie tyle lub wiecej trza dolozyc wiec nie polecam dobra sztuka koszt okolo 4-5 tysiecy!!!1 ale sa takie po 2 tez :)
slabe te auta, szroty po strej blacharce