Uwaga Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Mazda 323F V - BA 1.5 90 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Mazda 323F V - BA 1.5 90 KM
Mazda 323F
Mazda 323 to jeden z dłużej produkowanych modeli tego japońskiego producenta. Pierwsze samochody o tej nazwie pojawiły się jeszcze w latach 70-tych ubiegłego wieku. W 1994 roku zadebiutowała już piąta generacja tego modelu, która produkowana była do 1998 roku. Wówczas zastąpiła ją szósta i, jak się później okazało, ostatnia generacja. Najmłodsze mazdy 323 pochodzą z 2003 roku.
Mazda 323F V - BA
Kupując mazdę 323 V generacji należy być ostrożnym. Te samochody często trafiały w ręce młodych, agresywnie jeżdżących kierowców, co może oznaczać bogatą przeszłość blacharską. Z wiekiem często zaczęto montować w nich w gaz, co z kolei może negatywnie odbijać się na kondycji jednostki napędowej. Stan silnika wymaga dokładnego sprawdzenia (również pod kątem zużycia oleju), ewentualny remont może przekroczyć wartość samochodu. Poza tym trzeba liczyć się z koniecznością wymiany praktycznie wszystkich elementów eksploatacyjnych - od zawieszenia poczynając, a na sprzęgle kończąc.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Świetnie się prowadzi, przykleja się niesamowicie do drogi. Hamulce kiepskie w dodatku bębny które potrafią się zapiekać. Silnik bardzo żwawy, ogromny bagażnik, dużo schowków i przemyślanych rozwiązań np. lampka podczas otwierania schowka. Dobre wyposażenie w większości modeli i bezpieczne bo 2 poduchy, napinacze pasów, wzmocnienia w drzwiach wysokie oceny w testach zderzeniowych. Ciężko o dobry egzemplarz. Silniki 1.5 Z5 często piją duże ilości oleju z powodu zapieczonych pierścieni, naprawa jest stosunkowo tania bo silnik jest prosty konstrukcyjnie, a poza tym bardzo trwały i do tego bez kolizyjny po zerwaniu rozrządu wymieniamy tylko pasek i można śmigać dalej. Skrzynia biegów i sprzęgło niesamowicie trwałe, jeśli wymaga wymiany to auto ma grubo ponad 300 tyś. km, albo było katowane. Części zamienne tanie jak barszcz, ale mechaniczne bo reszta nowa kosmicznie droga do dostania jedynie w ASO, albo z rozbitka. Typowe rzeczy, które nie działają to antena elektryczna, spryskiwacz tylnej szyby i porysowane szyby w okolicach lusterek, które zresztą hałasują podczas jazdy. Polecane modele to powyżej 1997 roku gdzie Mazda przeszła facelifting ponoć mniej awaryjne. Korozja zjada najpierw elementy silnika, tylne nadkola i dolną część drzwi od wewnątrz. Radze konserwować ile się da, polska sól zje każdy samochód. Pozdrawia 5 letni użytkownik :).
Zbyszek Wrobel 10 czerwca 2013
ogolnie auto ok co do spalania olkeju to nie wypowiem sie n a ten temat