Uwaga Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Mazda 626 IV 1.8 90 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Mazda 626 IV 1.8 90 KM
Mazda 626
Mazda 626 to jeden z dłużej produkowanych modeli tego japońskiego producenta. Pierwsze samochody o tej nazwie trafiły na rynek w 1979 roku. W 1992 roku zadebiutowała już czwarta generacja Mazdy 626. Samochody te były produkowane do 1998 roku, gdy pojawiła się generacja piąta. Dwa lata później model ten poddano liftingowi, a w 2002 roku zakończono produkcję Mazdy 626. Jej następcą została Mazda6.
Mazda 626 IV
Mazdy 626 IV generacji swoje już przeszły, więc kupno wiąże się z ryzykiem trafienia na samochód wyeksploatowany. W dieslach psują się turbosprężarki, we wszystkich silnikach mogą pojawiać się wycieki oleju, naprawy może wymagać zawieszenie, zdarzają się usterki układy kierowniczego i pompy wspomagania. Tylne błotniki może atakować rdza.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Jeżdżę taką Mazdą z 1997 r. przebieg ok. 180 tys. km. Trudno mówić o awaryjności bo awarii po prostu nie ma ;) Samochód jest bardzo wygodny, o czym wielokrotnie przekonuję się korzystając z innych samochodów ;) Zużycie paliwa - w Polsce średnio 6,5 l/100km, w trasie bez problemu 6,2/100, chociaż przy prędkościach rzedu 160-180 km/h (na niemieckich autostradach) spalanie zdecydowanie wzrasta do 7,5-7,8/100. Komfort jazdy ponadprzeciętny, ostatnio trafiła mi się trasa 1500 km z przerwą na tankowanie (tylko jedno!) bez większego zmęczenia, bólu pleców itp. Jeżeli ktoś trafi na zadbany egzemplarz, to polecam - to auto jest warte swojej ceny!