Zgodnie z zapowiedziami na salonie w Genewie Mazda zaprezentowała nowego SUV-a. Model CX-30 to kompaktowy pojazd, który pozycjonowany będzie między CX-3 a CX-5.
Mazda CX-30
Mazda CX-30 to drugi model nowej generacji po wprowadzonej właśnie do salonów japońskiej marki nowej Maździe 3. Oba pojazdy zaprojektowano zgodnie z zasadami nowego okresu stylistyki Kodo oraz wyposażono w nowe technologie serii Skyactive.
Wymiary Mazdy CX-30 plasują ją segmencie kompaktowym. Samochód ma 439,5 cm długości, 179,5 cm szerokości oraz 153 cm wysokości przy rozstawie osi 265,5 cm. Pojemność bagażnika to 430 litrów. Producent podkreśla szeroki otwór załadunkowy (102 cm) oraz nisko położoną jego dolną krawędź (73 cm).
Mazda CX-30
W stosunku do CX-3 nowy model jest więc o 12 cm dłuższy, o 3 cm szerszy i ma o 8,5 cm większy rozstaw osi. Z kolei w porównaniu do CX-5 CX-30 jest o 15,5 cm krótsza, o 4,5 cm węższa oraz ma o 4,5 cm mniejszy rozstaw osi.
Mazdę CX-30 zaprojektowano zgodnie z nowymi zasadami języka stylistycznego Kodo. Dzięki temu samochód ma mieć minimalistyczne linie i wyglądać elegancko oraz prestiżowo.
Mazda CX-30
We wnętrzu znajdziemy kokpit skoncentrowany na kierowcy oraz otwartą przestrzeń kabiny dla pasażerów. Wyposażenie CX-30 stanowi m.in. system HUD wyświetlający informacje na przedniej szybie, cyfrowe zegary oraz ekran systemu infotainmet MZD Connect o przekątnej 8,8 cala.
Gama silników Mazdy CX-30 obejmuje nowe silniki Diesla (1.8) oraz benzynowe Skyactiv (1.5, 2.0 i 2.5 - ten raczej nie będzie oferowany w Europie), w tym najnowsza jednostka 2.0 z technologią SPCCI (samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą).
Mazda CX-30
Silniki benzynowe Skyactiv wyposażone są w system M-Hybrid, czyli hybrydę typu mild. Układ ten składa się z niewielkiego silnika elektrycznego wspierającego jednostkę spalinową oraz litowi-jonowej baterii o napięciu 24 V.
Silniki współpracują z manualnymi skrzyniami 6-biegowymi lub przekładniami automatycznymi.
System napędu wszystkich kół Mazdy CX-30 o nazwie i-Activ AWD posiada czujniki mierzące docisk kół do nawierzchni. Dane te trafiają do systemu GVC Plus, który odpowiada za rozdział momentu obrotowego między koła.
Mazda CX-30 jest wyposażona we wszystkie nowoczesne systemy bezpieczeństwa, które Japończycy ukrywają za zbiorczym pojęciem i-Activsense.
Mazda CX-30 trafi do europejskich salonów latem.