Modelem CX-60 Mazda chciała zaatakować segment premium. Ten atak chyba się nie udał, przynajmniej w Polsce. Wysokie ceny sprawiły, że w salonach japońskiej marki wciąż czeka niemal 150 samochodów w wersji plug-in wyprodukowanych w 2022 roku.
Mazda CX-60
Dlatego Mazda wreszcie zdecydowała się na obniżkę cen.
Gdy Mazda CX-60 PHEV, która jest flagowym SUV-em japońskiej marki, wchodziła na polski rynek w marcu 2022 roku, jej ceny zaczynały się od 230 tys. zł. Potem jednak samochód mocno zdrożał i dziś jego ceny zaczynają się od 272 tys. zł.
Co prawda, połowę sprzedaży w Polsce stanowi wersja PHEV, ale po wprowadzeniu na rynek w lipcu 2022 roku samochodów z nowym, sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 254 KM to właśnie ta, tańsza wersja podbija portfele polskich klientów Mazdy.
Dlatego teraz Mazda obniża ceny samochodów z napędem PHEV, ale wyłącznie z rocznika 2022. Mają one kosztować tyle samo, co samochody z sześciocylindrowym Dieslem.
Mazda CX-60
]To oznacza, że Mazdę CX-60 PHEV o mocy systemowej 327 KM w wersji Exclusive-Line kupimy w cenie od 254 900 zł, zamiast dotychczasowych 271 900 zł. Ponadto klienci mogą skorzystać z obowiązującej także dla Diesla promocji w postaci vouchera w wysokości 13 800 zł na dodatkowe wyposażenie lub usługi.
Mazda CX-60 zaprojektowana w myśl hasła „Crafted in Japan” zadebiutowała w 2022 r. i jest jak dotąd największym, flagowym SUV-em japońskiej marki w Europie.
Wersja PHEV oferuje jednostkę benzynową 2,5 Skyactiv-G o mocy 194 KM sparowaną z mocnym silnikiem elektrycznym dysponującym 129 KW i akumulator wysokonapięciowy o poj. 17,8 kWh. Ten napęd pozwala na przejechanie na samej energii elektrycznej do 63 km. Samochód rozpędza się do 100 km/h w w 5,8 s, prędkość maksymalna wynosi jednak zaledwie 200 km/h.
Każdy model Mazdy sprzedawany w Polsce od 1 września 2022 r. objęty jest gwarancją na okres 6 lat do limitu 150 000 km.