Mazda ponownie wprowadza na polski rynek największego crossovera w swojej ofercie, czyli model CX-9.
Mazda CX-9
Samochód ten - ze względu na duże gabaryty (długość nadwozia przekracza 510 cm) - najlepiej sprzedaje się w Ameryce. Jednak napływające od klientów zapytania skłaniają polskiego importera do czasowego uruchomienia sprzedaży. Limitowane serie CX-9 trafiły do polskich salonów w 2009 i 2010 roku. Teraz, po czterech latach przerwy, Mazda CX-9 ponownie trafia do Polski. Tym razem limitowana seria obejmie 415 egzemplarzy.
Mazda CX-9
Ponowne uruchomienie sprzedaży to ciekawy krok bowiem CX-9 ma już osiem lat (auto debiutowało w 2006 roku), a drugi (i ostatni) lifting przeprowadzono w 2012 roku.
Mazda CX-9 dostępna jest tylko z jednym silnikiem, pochodzącym od Forda V6 o pojemności 3.7 l i mocy 277 KM. Wynoszący 367 Nm moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Ważące przeszło dwie tony auto przyspiesza do 100 km/h w 10 s i może rozpędzić się do 192 km/h.
Mazda CX-9
Kupując Mazdę CX-9 trzeba się liczyć z wysokim zużyciem paliwa - wg danych producenta wynosi ono ponad 15 l/100 km w mieście i 9 l/100 km w trasie.
Mazda CX-9 standardowo wyposażona jest w siedem foteli i w takiej konfiguracji wciąż oferuje bagażnik o pojemności 487 litrów. Po złożeniu dwóch ostatnich siedzeń pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1368 litrów.
Cenę Mazdy CX-9 ustalono na 178 900 zł.