Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
23 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
14.3 s.
Prędkość maksymalna
145 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Mazda Demio I 1.3 72 KM
Demio to nazwa, która kryła kilka różnych modeli sprzedawanych przez Mazdę na różnych rynkach w różnych okresach.
W 1996 roku pojawiła się Mazda 121 III generacji. Samochód ten był europejską odmianą pojazdu sprzedawanego w Japonii (i nie tylko) jako Demio. Najmłodsze egzemplarze tego modelu pochodzą z 2003 roku.
Mazdy 121 III generacji cierpią ze względu na korozję nadwozia, ponadto dość szybko zużyciu ulegają elementy zawieszenia, pojawiają się również usterki układu wydechowego.
W 2002 roku roku pojawiła się druga generacja samochodu, który na większości rynków nosił nazwę Mazda2. Tam gdzie tej nazwy nie stosowano, pojazd funkcjonował jako Mazda Demio. W 2007 roku debiutowała III generacja tego auta, które po raz pierwszy nie było autem miejskim o wysokim nadwoziu, ale otrzymało w pełni harmonijne kształty.
W Polsce bez większego trudu można zdobyć Mazdę2/Demio wyprodukowaną po 2002 roku. Samochody te były wówczas dostępne w polskiej sieci dilerskiej (która później zakończyła działalność). Mazdy2/Demio II generacji to samochody generalnie niezawodne, które zaskakująco dobrze znoszą trudy eksploatacji na polskich drogach.
Również Mazda2 III generacji (wciąż na niektórych rynkach sprzedawana jako Demio) cieszy się dobrą opinią. W tym wypadku można ją uzasadnić również stosunkowo młodym wiekiem samochodów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-01-15