Zwrot kosztu instalacji po
17000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
10.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.4 s.
Prędkość maksymalna
193 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Mazda MX-3 1.8 V6 129 KM
Mazda MX-3 to mały, czteroosobowy, trzydrzwiowy hatchback o sportowym zacięciu skierowany głównie do młodych kierowców.
Auto debiutowało w 1991 roku i w produkcji pozostawało do 1998 roku. W MX-3 stosowano m.in. silnik V6 o pojemności zaledwie 1.8 l.
Obecnie zakup MX-3 obarczony jest sporym ryzykiem. Samochody te mają często bogatą przeszłość, chętnie były tuningowane (często domowymi sposobami), oraz eksploatowane przez młodych, agresywnych kierowców. Do tego dochodzi spory wiek dostępnych egzemplarzy, a co za tym idzie wysoki poziom zużycia eksploatacyjnego oraz wysoki koszt części zamiennych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-06-09