Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV to hybrydowy model typu plug-in, który wykorzystuje silnik Wankla, jako generator prądu. Samochód zadebiutował właśnie na salonie w Brukseli.
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Wprowadzona do sprzedaży w 2020 roku Mazda MX-30 była pierwszym modelem marki o napędzie elektrycznym. Ponadto na wybranych rynkach pozaeuropejskich samochód ten dostępny jest z silnikiem spalinowym z układem miękkiej hybrydy. Teraz gama poszerza się o hybrydę plug-in z silnikiem Wankla w roli generatora prądu.
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV w trybie elektrycznym ma zasięg do 85 km. Po wyczerpaniu energii włącza się silnik Wankla, który ładuje baterie. Samochód cały czas jest napędzany silnikiem elektrycznym.
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda zdecydowała się na zastosowanie silnika rotorowego ze względu na jego zdolność do wytwarzania wymaganej mocy przy użyciu niewielkiej jednostki napędowej. Opracowany od podstaw silnik rotorowy 8C umieszczono pod maską obok generatora i napędzającego koła silnika elektrycznego o mocy 125 kW (170 KM). Ten kompaktowy, elektryczny zespół napędowy jest sparowany z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 17,8 kWh i 50-litrowym zbiornikiem benzyny, tworząc unikatowy, szeregowy układ hybrydowy typu plug-in.
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Akumulator Mazdy MX-30 e-Skyactiv R-EV można ładować 2- lub 3-fazowym prądem przemiennym (AC) i szybkiego ładowania prądem stałym (DC), niestety tylko z mocą 1,5 kW
Dilerzy Mazdy w Polsce rozpoczną przyjmowanie zamówień na MX-30 e-Skyactiv R-EV w poniedziałek, 16 stycznia. Ceny samochodu w wersji Prime-Line zaczynają się od 161 100 zł, czyli identycznie, jak w porównywalnie wyposażonej Maździe MX-30 z napędem elektrycznym. W skład standardowych elementów wyposażenia Mazdy MX-30 R-EV wchodzą m.in. reflektory LED, adaptacyjny tempomat, system nawigacji satelitarnej, czy aluminiowe felgi o średnicy 18 cali.