Nie w Genewie i nie w Detroit, ale na targach... elektroniki użytkowej CES w Las Vegas Mercedes zaprezentował drugą generację modelu CLA.
Mercedes CLA II
CLA II generacji wyraźnie nawiązuje do poprzednika, zachowują linię nadwozia typu "czterodrzwiowego" coupe. Jednocześnie wyraźne są nawiązania do CLS-a - oba modele zaprojektowano zgodnie z nowym językiem stylistycznym niemieckiej marki (podobnie jak nową klasę A).
Mercedes CLA II jest sporo większy od poprzednia. Długość nadwozia wynosi niemal 469 cm (czyli o 5 cm więcej niż w I generacji), szerokość - 183 cm (wzrost również aż o 5 cm!), a wysokość praktycznie się nie zmieniła (spadła o 2 mm) i wynosi 143,9 cm.
Mercedes CLA II
Wyraźnie powiększono również rozstaw osi. Mierzy on teraz 273 cm, czyli 3 cm więcej niż w pierwszej generacji, a to oznacza zauważalnie większą przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy.
Mercedes CLA II
W wnętrzu niespodzianki nie ma - deska rozdzielcza CLA pochodzi z nowej klasy A. Elementem charakterystycznym dla wszystkich nowych modeli Mercedesa (do klasy G włącznie) są dwa ekrany ukryte za jedną taflą szkła. W GLA ekran przed kierowcą ma 7 cali średnicy, a ekran na konsoli środkowej - 10,25 cala. System infotainment można obsługiwać za pomocą dotykowego ekranu, touchpada, głosowo oraz... gestami.
Mercedes CLA II
Elektronika wykrywa ruch ręki do ekranu i zanim go dotkniemy wyświetla dodatkowe opcje. To jednak nie wszystko - komputer wie, czy to ręka pasażera czy kierowcy (a więc automatycznie np. włączy ogrzewanie odpowiedniego fotela), potrafi również wykryć ruch do włącznika oświetlenia wewnętrznego, przez co nie trzeba go naciskać, a nawet - ruch ręki w ciemności w kierunku tylnej kanapy, co również aktywuje oświetlenie tej strefy.
Mercedes CLA II
Nowy Mercedes CLA jest oczywiście wyposażony w cały szereg systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Na szczególną uwagę zasługuje układ jazdy półautonomicznej.
W Las Vegas Mercedes pokazał CLA 250, które napędzane jest dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 225 KM. W momencie debiutu rynkowego, co będzie miało miejsce w maju, gama jednostek napędowych ma być już bardzo szeroka. Producent nie zdradził jeszcze szczegółów, ale można się spodziewać silników dostępnych w nowej klasie A.