Jedno z najpiękniejszych czterodrzwiowych coupe na rynku – Mercedes CLS – przeszedł właśnie niewielką kurację odmładzającą. Zmiany ograniczyły się do subtelnych korekt wyglądu i nowych opcji wyposażenia.
Mercedes CLS po liftingu
Podstawowy wariant w standardzie ma nowy pas przedni z efektownymi wlotami powietrza, dwiema listwami po bokach i przednim spojlerem ze srebrnym wykończeniem. Tylny zderzak otrzymał czarną wstawkę przypominającą dyfuzor oraz chromowaną listwę ozdobną. Dostępne są dwa nowe wzory 19-calowych obręczy z lekkich stopów.
Nabywca może się też zdecydować na elementy nadwozia z linii AMG. Należą do nich charakterystyczny dla AMG przedni zderzak z wyprofilowaniem na kształt litery A w kolorze czarnym, przedni spojler ze srebrnym wykończeniem, sportowe wloty powietrza z pionowymi poprzeczkami i aerodynamicznie ukształtowane prowadnice powietrza w czarnym, błyszczącym wykończeniu. Specyfikacja obejmuje też osłony progów AMG oraz spojler AMG na pokrywie bagażnika. Nabywcy mają do wyboru dwie nowe wersje kolorystyczne 20-calowych, wieloramiennych obręczy kół AMG z lekkich stopów (szarość tremolitu lub błyszcząca czerń).
Mercedes CLS po liftingu
Wszystkie egzemplarze z nadwoziem w liniach AVANTGARDE lub AMG otrzymują nową osłonę chłodnicy z wzorem Mercedes-Benz (trójwymiarowy wzór gwiazdy z chromowanymi, błyszczącymi powierzchniami),a także z czarną, lśniącą listwą z chromowaną wstawką oraz gwiazdą Mercedesa. W palecie odcieni nadwozia pojawił się nowy – niebieski – kolor lakieru.
W kabinie do wyboru są dwie nowe wersje wykończenia, obejmujące konsolę środkową: brązowe drewno orzechowe o otwartych porach oraz szare drewno o wysokim połysku. Nowe kombinacje kolorystyczne wprowadzono też do gamy skórzanych tapicerek (szary neva/szary magma i brąz sienna/czarny).
Mercedes CLS po liftingu
W ramach aktualizacji CLS otrzymał przeprojektowaną, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa. Jej ramiona mają czarne, błyszczące wykończone ze srebrnymi chromowanymi krawędziami. Chromowaną, srebrną powierzchnię mają też łopatki zmiany biegów. Z opcjonalnym pakietem wspomagania bezpieczeństwa jazdy kierowcę wspierają aktywny asystent odległości DISTRONIC oraz aktywny asystent kierowania. Kierownica wykorzystuje wówczas funkcję wykrywania dotyku – czujniki pojemnościowe z przodu i z tyłu wieńca rejestrują, czy dłonie na nim spoczywają. Efekt: aby systemy wspomagające ”wiedziały”, że kierowca ma kontrolę nad pojazdem, nie jest teraz wymagany żaden ruch kierownicą. Zwiększa to intuicyjność obsługi podczas jazdy w trybie częściowo zautomatyzowanym.
Mercedes CLS po liftingu
Do dziś klienci z całego świata kupili ponad 450 000 sztuk poszczególnych generacji CLS-a. Pierwszą z nich zaprezentowano w 2004 roku. W ubiegłym roku największym rynkiem sprzedaży CLS-a Coupé były Chiny, a następnie Korea Południowa, USA i Niemcy.
Jako powód zakupu modelu nabywcy najczęściej wskazują jego unikatowy design.