Pożądane wśród fanów gwiazdy na masce modele doczekały się kuracji odmładzającej. Co się zmieniło?
Mercedes klasy E kabrio
Odświeżone modele wyróżnia "doszlifowana w sportowym tonie stylizacja", w tym odświeżony przedni pas. W pełni LED-owe reflektory mają teraz smuklejszy wygląd, a tylne lampy LED otrzymały przeprojektowane wkłady. Jednocześnie dwudrzwiowe odmiany otrzymały kluczowe rozwiązania znane ze zmodernizowanej klasy E. Należą do nich zelektryfikowane silniki spalinowe z alternatorem zintegrowanym z rozrusznikiem (ISG), nowa generacja systemów wsparcia oraz system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Klasa E Coupé i Kabriolet zadebiutują w europejskich salonach jesienią 2020 r.
Kabriolet opcjonalnie można wyposażyć w elektrycznie sterowany układ ograniczania zawirowań powietrza w kabinie AIRCAP oraz ogrzewanie okolic karku AIRSCARF. Komfort zapewnia też akustycznie izolowane poszycie dachowe, którego wielowarstwowa struktura zapewnia przyjemne warunki podróżowania niezależnie od pory roku. Dzięki temu podróżujący mogą swobodnie rozmawiać nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami.
Mercedes klasy E coupe
Wzorem zmodernizowanej niedawno klasy E, auta otrzymały najnowszą generację systemów wspomagających Mercedes-Benz. Wśród nich wymienić można np. całkowicie nową, "inteligentną", kierownicę. Funkcje zestawu wskaźników i systemu operacyjnego obsługuje się za pomocą dotykowych paneli, które nie korzystają już z techniki optycznej, lecz pojemnościowej. Samochody zostały też wyposażone w najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Standardowo obejmuje on dwa umieszczone obok siebie duże ekrany o przekątnej 10,25”, tworzące wysublimowany, panoramiczny kokpit. Na życzenie dostępne są dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3”.
Mercedes klasy E coupe
Nowe dwudrzwiowe odmiany rówież korzystają z topowej wersji 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego (OM 654 M) o mocy 195 kW (265 KM), którą po raz pierwszy wyposażono w alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG). Z tego względu wykorzystano też 48-woltową pokładową instalację elektryczną (funkcja rekuperacji i możliwość "żeglowania” z wyłączonym silnikiem). Zastosowana tu druga generacja ISG jest teraz zintegrowana z przekładnią, a nie z silnikiem. Oznacza to, że łatwiej łączyć ją z różnymi motorami. Dodatkowy "zastrzyk” siły napędowej, znany jako EQ Boost, może zapewnić do 15 kW mocy i 180 Nm momentu obrotowego.
Mercedes klasy E
48-woltowa technika wraz z ISG jest również domeną 6-cylindrowego rzędowego silnika benzynowego (M 256), po raz pierwszy dostępnego teraz w Klasie E. Jednostka znana już z CLS-a, Klasy S i GLE zapewnia elektryczny „zastrzyk” do 16 kW i 250 Nm, podkreślając sportowy charakter Coupé i Kabrioletu. Ich dynamikę dodatkowo podnosi standardowo montowany napęd na wszystkie koła 4MATIC. Systematyczna elektryfikacja napędu stanowi główny czynnik wyjątkowej efektywności Klasy E – i jest dowodem na zorientowaną na przyszłość strategię firmy.