Mercedes oficjalnie zaprezentował klasę E nowej generacji. Samochód będzie tak bardzo zelektryfikowany, jak żadna inna klasa E, ale nie będzie dostępny w wersji elektrycznej.
Mercedes klasy E
Nowa generacja Mercedesa klasy E dostępna będzie (przynajmniej na początku) wyłącznie jako sedan. Samochód ma 495 cm długości, a wiec o 2 cm więcej niż obecna generacja (W212). O tyle samo powiększono również rozstaw osi, i mniej więcej o tyle - wg producenta - zwiększyła się ilość miejsca na tylnej kanapie.
W kabinie znajdziemy wolnostojący ekran cyfrowych zegarów oraz zabudowany na konsoli środkowej poziomy ekran systemu infotainment MBUX. Opcjonalne wyposażenie stanowi trzeci ekran Hyperscreen, który możne znaleźć się przed pasażerem, wizualnie łącząc się ze środkowym ekranem.
Mercedes klasy E
Pojemność bagażnika wynosi 540 litrów, jednak wybierając hybrydę plug-in, spada do 370 litrów, a więc wartości typowej raczej dla samochodów kompaktowych.
Dostępne będą dwie wersje stylistyczne, bardziej sportowa o nazwie Avengarde oraz bardziej elegancka o nazwie Exclusive, która wyróżnia się przede wszystkim logiem Mercedesa umieszczonym nie na osłonie chłodnicy, ale stojącym na pokrywie silnika.
Mercedes klasy E
Nowy model nie będzie miał już klasycznych silników spalinowych - wszystkie będą dostępne w wersji zelektryfikowanej, przynajmniej jako hybrydy typu mild. Natomiast nie przewidziano wersji elektrycznej, by nie robić konkurencji dla modelu EQE.
Nowa klasa E będzie również dostępna z hybrydowymi układami typu plug-in, a w stosunku do obecnej generacji rozbudowany został komponent elektryczny - silnik ma większą moc, a bateria - większą pojemność.
Mercedes klasy E
Bazowa wersja E200 jest napędzana silnikiem benzynowym o mocy 204 KM i momencie 320 Nm, który jest wpierany przez zintegrowany rozrusznik-alternator (ISG) o mocy 23 KM i momencie 205 Nm.
Bazowy diesel to wersja E220d z silnikiem o mocy 197 KM i momencie 440 Nm, który jest wspierany przez ten sam ISG o mocy 23 KM i momencie 205 Nm. Wersja ta może mieć napęd wszystkich kół.
Mercedes klasy E
Ponadto dostępne będą dwie wersje hybrydy plug-in. E300e to samochód wyposażony w ten sam silnik spalinowy co E200 (204 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 129 KM i momencie 440 Nm. Moc systemowa to 313 KM i 550 Nm, pojemność baterii wynosi 25,4 kWh, co pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym około 100 km (obecna generacja ma baterię 13,5 kWh i zasięg około 50 km). Mercedes E300e może mieć napęd wszystkich kół.
Topowa wersja to E400e. Samochód standardowo posiada napęd wszystkich kół, a jego układ napędowy składa się z silnika benzynowego o mocy 252 KM i momencie 400 Nm. Silnik ten wspierany jest tym samym silnikiem elektrycznym co E300e, moc systemowa wynosi 381 KM i 650 Nm.
Mercedes E300e rozpędza się do 100 km/h w 5,3 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.
Nieco później oferta zostanie poszerzona hybrydy plug-in z silnikami Diesla. Spodziewana jest również sportowa wersja AMG.
Mercedes klasy E nowej generacji pojawi się w salonach jesienią.