W Genewie zadebiutował Mercedes klasy C z otwartym nadwoziem. Samochód – zgodnie z zapowiedziami – wyposażono w klasyczny, materiałowy dach.
Mercedes C Cabrio
Bazą do stworzenia wersji kabriolet był model z nadwoziem coupe. Oba auta mają identyczne wymiary (długość, szerokość) i rozstaw osi.
W stosunku do sedana auto wyposażono w obniżone o 15 mm zawieszenie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Standardowo stosowane są stalowe sprężyny. Na życzenie nabywcy auto może być wyposażone w system Airmatic. Podstawowe wersje oferowane będą na 17-calowych kołach. Auta z serii AMG-line otrzymają większe, 18-calowe obręcze, przestylizowane zderzaki i listwy boczne.
Mercedes C Cabrio
Dach ma, klasyczne dla kabrioletów, miękkie poszycie w kolorze czarnym. Bardziej wybredni mogą się zdecydować na czerwony, brązowy lub granatowy materiał z dodatkową warstwą izolującą dźwięki. Konstrukcja składa się automatycznie w 20 sekund. Dach może być rozłożony w czasie jazdy przy prędkości do 50 km/h. Po złożeniu dachu kierowca ma do dyspozycji 285 l bagażnika. Gdy dach jest zamknięty kufer ma pojemność 360 l.
Klienci mają do wyboru sześć benzynowych, turbodoładowanych, jednostek napędowych o pojemnościach 1,6, l, 2,0 l lub 3,0 l. W ofercie pojawią się też dwa wysokoprężne warianty z silnikiem o pojemności 2,2 l (z nowej rodziny OM654).
Mercedes C Cabrio
Podstawowy model - C180 – ma 156 KM i 250 Nm. Auto przyspiesza do setki w 100 km/h w 8,9 s (Vmax - 222 km/h). Mocniejszy model - C200 – napędzany jest silnikiem o pojemności 2,0 l. Motor generuje 184 KM i 300 Nm, co przekłada się na sprint do 100 km/h w 8 s. (Vmax - 235 km/h). Do wyboru są jeszcze dwulitrowe: C250 (211 KM i 350 Nm) i C300 (245 KM i 370 Nm). Pierwszy osiąga setkę w 6,9 s. Drugi - w 6,4 s.
Cenniki zamykają trzylitrowe, podwójnie doładowane, motory V6. Odmiana C400 4MATIC ma 333 KM i 480 Nm. W tej wersji samochód osiąga 100 km/h w 5,2 s (Vmax 250 km/h).
Mercedes C Cabrio
Topowy model - Mercedes-AMG C43 – występuje tylko z napędem 4MATIC i dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią 9G-TRONIC. W takiej konfiguracji auto osiąga setkę w 4,8 s i rozwija, limitowaną elektronicznie, prędkość 250 km/h.
Najsłabszy diesel – C220 d – rozwija 170 KM i 400 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s i rozpędza się do prędkości 231 km/h. Mocniejsza wersja – C250 d - ma 204 KM i 500 Nm. Setka pojawia się na liczniku w 7,2 s od startu. Prędkość maksymalna to 243 km/h.
Nowy Mercedes klasy C w wersji kabriolet pojawi się w salonach latem bieżącego roku.