Po trzech latach od premiery Mercedes poddał modernizacji klasę E. Co zmieniło się w tym modelu?
Mercedes klasy E po liftingu
Zmiany stylistyczne dotknęły głównie przednią i tylną część nadwozia. Z przodu pojawiły się przeprojektowane przednie lampy (w pełni LED-owe reflektory w standardzie, opcjonalnie dostępne reflektory LED MULTIBEAM), inna jest osłona chłodnicy i zderzak.
Projektanci zaktualizowali również tylny pas – pojawił się nowy zderzak, dzielone tylne lampy i nowa pokrywa bagażnika. Kombi otrzymało zmienione wkłady tylnych lamp.
Po modernizacji gama odcieni nadwozia klasy E wzbogaciła się o trzy nowe lakiery: srebrny high-tech, szary grafit i srebrny mojave. Także paleta wzorów felg została wzbogacona i obejmuje teraz aerodynamiczne obręcze, które przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa.
Mercedes klasy E po liftingu
Wnętrze zyskało nowe odcienie i materiały wykończeniowe, a wśród nich nowe kombinacje kolorów oraz elementy ozdobne z porowatego, srebrzonego drewna jesionowego, drewna orzechowego, szczotkowanego aluminium lub aluminium z karbonowym ziarnem.
Najwięcej nowości dotyczy wyposażenia w systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Pojawiła się kierownica z czujnikami pojemnościowymi- wystarczy, by kierowca trzymał ręce na kierownicy, aby systemy wspomagające „wiedziały”, że to on nadal sprawuje kontrolę nad autem (wcześniej potrzebne były do tego niewielkie ruchy). Jeśli system wykryje, że kierowca przez pewien czas nie trzyma dłoni na kierownicy, uruchomi szereg ostrzeżeń, a ostatecznie – w przypadku braku reakcji – aktywuje Asystenta awaryjnego hamowania (Emergency Brake Assist).
Mercedes klasy E po liftingu
Klasa E jest standardowo wyposażona w aktywnego asystenta hamowania (Active Brake Assist), który w wielu sytuacjach – za pomocą autonomicznego hamowania – potrafi zapobiec kolizji lub złagodzić jej skutki. Podczas jazdy z typowo miejskimi prędkościami system ten może hamować też w przypadku wykrycia nieruchomych pojazdów oraz przechodzących pieszych – a nawet zapobiegać kolizjom, w zależności od sytuacji. W przypadku pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy jest to teraz możliwe także przy skręcaniu i przecinaniu przeciwległego pasa.
Niektóre funkcje z rodziny Intelligent Drive można opcjonalnie dodać do pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy. Ich lista obejmuje Aktywnego asystenta ograniczeń prędkości (Active Speed Limit Assist), który na bazie informacji z map i odczytów Asystenta znaków drogowych (Traffic Sign Assist) odpowiada na zmieniające się ograniczenia prędkości, uwzględniając zakręty, ronda, punkty poboru opłat, skrzyżowania typu „T” oraz zjazdy z dróg szybkiego ruchu.
Mercedes klasy E po liftingu
Podczas jazdy w korku na autostradzie Aktywny asystent Stop-and-Go (Active Stop-and-Go Assist) potrafi w dużej mierze przejąć zadania związane z utrzymaniem pasa ruchu oraz bezpiecznej odległości przy jeździe z prędkościami do około 60 km/h. Na drogach wielopasmowych aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist) może wspierać kierowcę za pomocą funkcji korytarza awaryjnego, która sprawia, że Klasa E zjeżdża do krawędzi pasa. Na trasach szybkiego ruchu, przy prędkościach mniejszych niż 60 km/h, system stosuje się do wykrytych oznaczeń pasów i korzystaz „inteligencji roju”, ustalając pozycję samochodu na bazie lokalizacji sąsiednich pojazdów. Jeśli te nie zostaną wykryte, Klasa E śledzi ruch pojazdu z przodu.
Aktywny asystent martwego pola (Active Blind Spot Assist) z funkcją ostrzegania przy wysiadaniu jest w stanie reagować na pojazdy znajdujące się w martwym polu,a także w obszarze krytycznym, posiłkując się aktywną interwencją hamulców. Gdy samochód się zatrzymuje, system potrafi teraz ostrzegać podróżujących przed zagrożeniem przy wysiadaniu – za pomocą wizualnego sygnałuw lusterku bocznym, gdy obok, w obszarze krytycznym, przejeżdża inny pojazd, nawet rower.
Mercedes klasy E po liftingu
Aktywny asystent parkowania (Active Parking Assist) z PARKTRONIC i kamerą 360 pozwala na automatyczne zajmowanie i opuszczanie miejsc parkingowych. System ułatwia wyszukiwanie oraz wybór miejsca parkingowego, a także wjazd i wyjazd (jeśli pojazd został automatycznie zaparkowany) z równoległych i prostopadłych miejsc parkingowych lub garaży.
Gama hybryd plug-in obejmuje 7 wariantów (benzynowe i wysokoprężne, sedan i kobmi, napęd na tylne i wszystkie koła). Gama wysoce efektywnych, niskoemisyjnychi mocnych silników benzynowych obejmuje jednostki o mocy od 115 do 270 kW (156-367 KM), a paleta motorów wysokoprężnych – od 118 do 243 kW (160-330 KM).
Mercedes klasy E po liftingu
Gamę silników uzupełnia 4-cylindrowy silnik benzynowy (M 254) ze zintegrowanym rozrusznikiem-alternatorem drugiej generacji (ISG), generującym do 15 kW (20 KM) dodatkowej mocy i 180 Nm dodatkowego momentu obrotowego. Samochody z tą jednostką będą miały 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Zużycie paliwa ograniczają funkcja odzyskiwania energii oraz możliwość „żeglowania” przy wyłączonym silniku.
Modernizacji poddano również wersję AMG, czyli E 53 4Matic. Samochód jest napędzany przez rzędowy silnik sześciocylindrowy o pojemności 3.0, który generuje 435 KM i 520 Nm. Dodatkowo rozrusznik-alternator EQ Boost na krótko zapewnia dodatkowe 16 kW (22 KM) mocy plus 250 Nm momentu obrotowego. Sedan przyśpiesza do 100 km/h w 4,5 s, a kombi jest o 0,1 s wolniejsze.