Mercedes odświeżył właśnie gamę modelową popularnego SLK.
Tym razem nie chodzi jednak o lifting nadwozia – zmiany dotyczą zastosowanych w pojeździe jednostek napędowych.
Wygląd karoserii nie uległ zmianie. Standardowym wyposażeniem stały się jedynie – oferowane do tej pory za dopłatą – wykonane w technologii LED światła do jazdy dziennej.
Gruntownie zmieniła się za to paleta jednostek napędowych. Podstawowy model - SLK 200 – z benzynowym, czterocylindrowym, silnikiem o pojemności 2,0 l – rozwija teraz moc 184 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm. Oznacza to, że jednostce przybyło aż 30 Nm. W tej wersji samochód sprzęgany będzie standardowo z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Mercedes SLK 200 przyspiesza do 100 km/h w 6,9 s.
W cennikach nie znajdziemy już odmiany SLK 250. Model zastępuje wersja SLK 300, która – tak samo, jak SLK 200 – również napędzana jest dwulitrowym doładowanym motorem benzynowym. W tej odmianie jednostka legitymuje się mocą 245 KM i maksymalnym momentem obrotowym 370 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w 5,8 s.
Dla bardziej wymagających nabywców przewidziano benzynowe V6 – model SLK 350. Auto rozwija moc 306 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 370 Nm. To wystarcza, by Mercedes SLK 350 przyspieszał do 100 km/h w 5,6 s.
Topowa odmiana nosi teraz nazwę SLK 55 AMG. Auto wyposażone jest w benzynowy silnik V8 o pojemności 5,5 l. Jednostka rozwija moc 421 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 540 Nm. W tej wersji Mercedes SLK przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s.
W ofercie jest również jeden silnik wysokoprężny. Model SLK 250d wyposażony w czterocylindrową jednostkę o pojemności 2,1 l – rozwija 204 KM i aż 500 N. Dzięki temu Mercedes SLK w tej odmianie osiąga setkę w 6,6 s.
Odmiana SLK 250d, podobnie, jak SLK 300, oferowany będzie standardowo z nową, dziewięciostopniową, automatyczną przekładnią 9G-Tronic.