Znamy już pełną gamę modeli AMG bazujących na nowej klasie A. Firma z Affalterbach zaprezentowała właśnie ostatniego z członków rodziny AMG 45 – model CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake.
Oprócz niego w ofercie znajdą się też – pokazane w ostatnim czasie – odmiany AMG A45 4MATIC+ oraz AMG CLA 45 4MATIC+. Pełnoprawne AMG poznamy m.in. po innych kształtach pasa przedniego, listwach progowych oraz lusterkach zewnętrznych montowane na poszyciu drzwi. Znak szczególny to również 10-ramienne obręcze kół z oponami w rozmiarze 18 cali (w odmianach S 19-calowe).
Pod maską każdego z aut pracuje benzynowy silnik z rodziny M139. Motor dostępny jest w dwóch wersjach – podstawowej (doładowany ciśnieniem 1,9 bara turbosprężarką typu twinn scroll ze zmienną geometrią) oraz wzmocnionej (modele S z doładowaniem o ciśnieniu 2,1 bara).
Słabsza rozwija moc 387 KM (6500 obr./min.) i maksymalny moment obrotowy 480 Nm (4750-5000 obr./min). Odmiany sygnowane literką S generują 421 KM (6750 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym aż 500 Nm (5000 obr./min. - 5250 obr./min.) Sama turbosprężarka chłodzona jest olejem, płynem oraz - dzięki specjalnie ukształtowanej masce – powietrzem.
Kompletny motor legitymuje się masą zaledwie 160,5 kg. W przeciwieństwie do poprzednika (M133) obrócono go o 180 stopni względem osi pionowej. Dzięki temu turbosprężarka i kolektor dolotowy znalazły się z tyłu – przedniej grodzi. Krótsze kanały dolotowe skutkować mają żwawszą reakcją na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Hatchback - Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ przyspiesza do 100 km/h w 4,0 s. Wersja Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ osiąga setkę 3,9 s. Cięższe CLA 45 4MATIC+ i Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ oraz ich odmiany z nadwoziem Shooting Brake przyspieszają do 100 km/h w odpowiednio: 4.1 i 4.0 s.
Standardowo wszystkie samochody osiągają prędkość maksymalna 250 km/h. W wersjach S, po wykupieniu opcjonalnego pakietu AMG Driver, można przesunąć elektroniczny limiter do wartości 270 km/h.
W każdym z auto moc trafia do wszystkich czterech kół. W układzie przeniesienia napędu pracuje ośmiostopniowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT. Standardowe wyposażenie to m.in. system AMG TORQUE CONTROL. Jego głównym elementem jest aktywny dyferencjał tylnej osi z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi (po 1 na koło). Takie rozwiązanie pozwala na płynne przenoszenie momentu obrotowego między poszczególnymi kołami tylnej osi.
Wszystkie auta z nowej serii w standardzie wyposażone są również w elektro-hydrauliczne wspomaganie kierownicy i aktywny układ wydechowy.