MG to dawna brytyjska marka, która po bankructwie w 2006 roku znalazła się w chińskich rękach. Obecnie firma nazywa się MG Motor i należy do SAIC. Przez dłuższy czas, chińskie samochody MG sprzedawane były tylko w Wielkiej Brytanii (ze względu na rodowód i markę), ale w ostatnim czasie trafiły również na rynki Krajów Unii Europejskiej.
- MG HS. Nadwozie
- MG HS. Wnętrze
- MG HS. Silniki
- MG HS. Premiera rynkowa i ceny
MG HS. Nadwozie
MG HS nowej generacji ma 465,5 cm długości (467 cm z napędem PHEV), 189 cm szerokości i 276,5 rozstawu osi. Auto jest więc nieco większe od poprzedniej generacji: o 1,4 cm szersze i 4,5 cm dłuższe. Rozstaw osi wzrósł o 4,5 cm, natomiast wysokość jest mniejsza o 3 cm.
Pojemność bagażnika wzrosła o 44 litry i wynosi obecnie 507 litrów.
MG HS
MG HS. Wnętrze
W kabinie samochodu zaskoczenia nie ma. Znajdziemy w niej dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy - cyfrowych zegarów i systemu infotainment. Ekrany umieszczone są obok siebie na tej samej wysokości i przykryte jedną taflą szkła.
Oczywiście samochód będzie wyposażony we wszystkie wymagane obecnie przepisami systemy bezpieczeństwa, z układami wsparcia kierowcy na czele.
MG HS
MG HS. Silniki
MG HS nowej generacji będzie dostępny z dwoma rodzajami napędów. Pierwszy to silnik benzynowy, czterocylindrowy 1.5, który dzięki doładowaniu generuje 170 KM i 275 Nm. Silnik współpracuje z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów, opcjonalnie będzie dostępna dwusprzęgłowa przekładnia o siedmiu biegach.
MG HS
Benzynowy MG HS rozpędza się do 100 km/h w 9,4 s.
Ponadto MG HS nowej generacji będzie dostępny z napędem hybrydowym typu plug-in. Oparty jest on o silnik benzynowy 1.5 o mocy 142 KM, współpracujący z silnikiem elektrycznym o mocy 154 kW. Moc systemowa ma przekraczać 300 KM, a samochód będzie rozpędzał się do 100 km/h w 6,8 s.
Energia przechowywana jest akumulatorze o pojemności 24,7 kWh, dzięki któremu zasięg w trybie elektrycznym ma wynosić nawet do 120 km.
MG HS
MG HS. Premiera rynkowa i ceny
W Polsce MG HS nowej generacji pojawi się w trzecim kwartale 2024 roku, wtedy też poznamy jego ceny. Na razie wiadomo, że na rynku brytyjskim MG HS będzie oferowany w dwóch wersjach wyposażeniowych: HS i HS Trophy. Ceny bazowej odmiany HS z silnikiem benzynowym zaczynają się od 25 tys. funtów, a z napędem plug-in - od 31,5 tys. funtów. W przeliczeniu na złotówki daje to kwoty rzędu odpowiednio 125 tys. i 157,5 tys. zł.
Ceny obecnej generacji MG HS w Polsce startują od 104 tys. zł.