Z linii produkcyjnej tyskiej fabryki Fiata zjechał milionowy egzemplarz Fiata 500.
Fiat 500 w Brazylii
Model ten został wprowadzony na rynek w roku 2007 i sprzedawany jest obecnie w ponad 100 krajach całego świata - począwszy od Włoch przez Brazylię, Republikę Południowej Afryki i Japonię aż po Stany Zjednoczone i rynki Bliskiego Wschodu. Od roku 2011 jego produkcja odbywa się także w meksykańskiej fabryce Toluca.
Milionowy Fiat 500 to wersja Lounge, pomalowany perłowym lakierem Biała Perła, napędzany klasycznym silnikiem benzynowym 1,2 o mocy 69 KM.
Abarth 500
Dzięki setkom możliwych kombinacji kolorów karoserii, wystroju wnętrza, wersji silnikowych, zasilania i opcji wyposażenia Fiata 500, wśród miliona powstałych dotąd samochodów naprawdę trudno znaleźć dwa identyczne egzemplarze.
Fiat 500 MY 2013, który teraz obecny jest w salonach oferowany jest jako hatchback i kabriolet, w sześciu nowych kolorach nadwozia oraz dwóch nowych wersjach (Street i Colour Therapy). W sumie nabywca może wybierać spośród sześciu poziomów wyposażenia (Pop, Pop Star, Colour Therapy, Lounge, Street i „By Gucci") oraz pięciu wersji silnikowych (1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM, 1.4 16v o mocy 100 KM, 1.2 Easy Power o mocy 69 KM oraz wysokoprężny 1.3 MultiJet 16v o moy 95 KM).
Fiat 500
Fiat 500 był pierwszym samochodem w tym segmencie standardowo wyposażonym w siedem poduszek powietrznych i pierwszym o długości zaledwie 3,55 m, który zdobył 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. Jako pierwszy oferował również system elektronicznej stabilizacji jazdy ESP we wszystkich wersjach silnikowych, był też pierwszy na rynku z ofertą 100 specjalnie projektowanych i dedykowanych akcesoriów. 500-tka była też pierwszym, wielkoseryjnym samochodem Fiata napędzanym dwucylindrowym silnikiem TwinAir.
Fiat 500
Nowe wersje „Pięćsetki" pojawiały się często i w nieprzerwalnym rytmie: 500 Abarth (marzec 2008), 500 by Diesel (wrzesień 2008), 500 Pink (czerwiec 2009), 500C (lipiec 2009), 500C Abarth (marzec 2010), 500C by Diesel (czerwiec 2010), 500 TwinAir (lipiec 2010), 500 Matt Black (wrzesień 2010), 500 Two-Tone (grudzień 2010), 500 i 500C by Gucci (odpowiednio w kwietniu i sierpniu 2011), 500 TwinAir z pakietem "by Abarth" (wrzesień 2011) i 500 America Limited Edition (luty 2012).
Fiat 500 Cabrio
Powstawały również samochody pokazowe w oparciu o model bazowy - m.in. 500 Barbie, 500 China First Edition, 500 Why Africa, 500 Pepita, 500 Peter Blake, 500 Arik Levi oraz 500 Diabolik.
Fiat 500 szybko zdobył uznanie klientów. W krajach Europy (27 Unii Europejskiej + EFTA) w 2008 roku uzyskał rekordowy udział rynkowy w segmencie, równy 13,9 procent, a w roku następnym osiągnął sprzedaż rzędu 186 000 sztuk. Godny uwagi jest fakt, że na sprzedaż 180.000 samochodów, jego protoplasta z roku 1957 (wyprodukowany do sierpnia 1975 w liczbie ponad 3,4 mln sztuk) musiał czekać aż cztery lata.
Abarth 500
Sprzedażowe sukcesy nie ograniczają się jedynie do Europy. Obecny na rynku USA od 2011 roku, produkowany w meksykańskiej fabryce Toluca Fiat 500 jest liderem rynkowym w swej klasie. Październik bieżącego roku był kolejnym, ósmym już z rzędu miesiącem konsekwentnego wzrostu sprzedaży, która w przypadku modelu 500 hatchback zwiększyła się w tym czasie o 109 procent, a modelu cabrio „Convertible" o 21 procent. Łączna liczba zarejestrowanych w Północnej Ameryce „Pięćsetek" od 2011 roku do dziś przekracza już 73 000, z czego 42 000 sprzedano w pierwszych 10 miesiącach roku 2012. Z ciepłym przyjęciem w salonach dealerskich spotkał się również dostępny od kilku tygodni w USA nowy Fiat 500 Turbo wyposażony w 135-konny silnik 1.4 MultiAir.
Fiat 500
Jaka będzie przyszłość Fiata 500? W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bramy tyskiej fabryki opuściło 116 tys. egzemplarzy Fiata 500 wszystkich możliwych wersji (w tym Abarth). Dla porównania, w tym samym czasie wyprodukowano 77 tys. egzemplarzy starego Fiata Panda. Trzeba pamiętać, że w przyszłym roku "Pięćsetka" będzie miała już 6 lat, a w tym wieku, w normalnych warunkach rynkowych modele kończą żywot zastępowane przez nową generację. Tyle tylko, że obecna sytuacja jest daleka od normalności, a kryzys spowodował, że Fiat wstrzymał rozwój i wprowadzanie nowych modeli. Fiat 500 ma więc przed sobą zapewne jeszcze kilka lat produkcji, chociaż na rekordy sprzedażowe raczej już nie należy liczyć.