Mini konsekwentnie realizuje swój plan, zgodnie z którym w ofercie marki ma docelowo znaleźć się aż dziesięć pojazdów.
Obecnie kupić można sześć różnych modeli: "zwykłe" Mini, Mini Clubman (kombi), Mini Countryman (SUV), Mini Cabrio i Mini Coupe. A już wkrótce porfolio zostanie poszerzone o nowość: Mini Roadster.
Mini Roadster
Mini Roadster, które zadebiutuje na salonie w Genewie, zostało oparte na Mini Coupe. Zamiast stałego twardego dachu zastosowano składany dach płócienny (miękki), który - jak na roadstera przystało - trzeba składać i rozkładać ręcznie. Również jak na roadstera przystało, nowy model, w odróżnieniu od Mini Cabrio, ma tylko dwa miejsca, stając się tym samym pierwszym tego typu samochodem w historii marki.
Mini Roadster
Roadster został wyposażony w dwa pałąki przeciwkapotażowe, mające chronić pasażerów podczas dachowania. Pojemność bagażnika jest stała (niezależna od dachu) i wynosi 240 litrów. Nadwozie auta ma 373,4 cm długości, 168,3 cm szerokości i 139 cm wysokości. Rozstaw osi to 246,7 cm.
Mini Roadster, podobnie jak Coupe będzie przeznaczone dla osób szukających sportowych wrażeń. Dlatego zawieszenie zestrojono nieco bardziej sztywno niż w Cabrio i obniżono o 2 cm. Z kolei oferta silnikowa została ograniczona do mocniejszych jednostek.
Mini Roadster
Klienci będą mogli wybrać jeden z czterech silników. Mini Roadster będzie napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 l i mocy 122 KM. Jednostka ta będzie oferowana również z doładowaniem, w dwóch wersjach mocy. Mini Cooper S Roadster będzie dysponował mocą 184 KM, a w Mini John Cooper Works Roadster moc będzie wynosiła 211 KM. Ten model będzie przyspieszał do 100 km/h w 6,5 s oraz rozpędzał się do 237 km/h.
Fani diesli będą mogli wybrać Mini Cooper SD Roadster, który napędzany jest dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 143 KM.
Mini Roadster
Najmocniejsza wersja (John Cooper Works) będzie standardowo wyposażona w elektroniczną blokadę dyferencjału. W pozostałych autach bloada będzie wyposażeniem opcjonalnym.
Producent podkreśla, że szczególnie dużą uwagę poświęcono własciwościom jezdnym. Niektóre elementy wykonano ze wzmocnionej blachy, co pozwoliło zachować wysoką sztywność nadwozia. Samochód wyposażono standardowo w automatycznie wysuwany (podczas jazdy z prędkością powyżej 80 km/h) tylny spojler, którego zadaniem jest zachowanie aerodynamicznej równowagi pojazdu.
Podobnie, jak pozostałe modele Mini Roadster będzie produkowany w Wielkiej Brytanii, w fabryce w Oksfordzie. W salonach można się go spodziewać wkrótce po genewskiej premierze.