Obecna generacja Mitsubishi ASX debiutowała pod koniec 2022 roku. Normalnie bez większych zmian samochody są produkowane przynajmniej trzy lata. Jednak ASX to kopia Captura, dlatego poddano go liftingowi zaraz po francuskim pierwowzorze.
- Mitsubishi ASX po liftingu. Nadwozie
- Mitsubishi ASX po liftingu. Wnętrze
- Mitsubishi ASX po liftingu. Silniki
- Mitsubishi ASX po liftingu. Premiera rynkowa i ceny
Mitsubishi ASX po liftingu. Nadwozie
Największe zmiany dostrzeżemy z przodu i są one naprawdę duże. Inny jest właściwie cały przód, z maską włącznie. Entuzjazm opada nieco, jeśli porównamy przód ASX-a z przodem odświeżonego Captura. Wówczas okaże się, że oba modele mają identyczną maskę czy kształt reflektrów. Ale w porównaniu do modeli sprzed liftingu i tak jest postęp - ASX i Captur nie różnią się tylko logiem, ale całą dolną częścią pasa przedniego (poza kształtem świateł do jazdy dziennej, jakże typowym dla nowych modeli Renault).
Mitsubishi ASX po liftingu
Natomiast z tyłu zmian właściwie nie ma. Identyczne jak przed liftingiem są zderzaki, światła czy umieszczony na klapie bagażnika napis Mistubishi.
Mitsubishi ASX po liftingu. Wnętrze
Zmieniło się za to wnętrze, oczywiście w analogiczny sposób, jak w Renault. I niestety, niespecjalnie jest to zmiana na lepsze, bowiem największą dostrzegalną różnicą jest usunięcie fizycznego panelu sterowania klimatyzacją. Owszem, trzy pokrętła wyglądały może archaicznie, ale działały skutecznie i były wygodne. Po liftingu nawiewami będziemy już sterować za pomocą umieszczonego pionowo centralnego ekranu o przekątnej 10,4 cala.
Mitsubishi ASX po liftingu
Natomiast ekran cyfrowych zegarów, podobnie jak przed liftingiem, może mieć 7 lub 10 cali.
Zmodernizowany ASX otrzyma zupełnie nowy system infotainment. Jest on oparty o Android Automotive, dzięki czemu kierowca będzie miał dostęp do aplikacji Google nawet bez parowanie samochodu z telefonem. W sklepie Google Play znajdują się m.in. mapy Google.
Mitsubishi ASX po liftingu
Mitsubishi ASX po liftingu. Silniki
Żadnych zmian nie znajdziemy pod maską. Mitsubishi ASX nadal będzie oferowane z trzycylindrowym silnikiem 1.0 o mocy 90 KM lub czterocylindrową jednostką 1.3 z technologią mild hybrid, która w połączeniu z manualną skrzynią biegów generuje 140 KM, a w przypadku sparowania z siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową - 160 KM.
Mitsubishi ASX po liftingu
Gamę uzupełnia pełna hybryda oparta o czterocylindrowy silnik 1.6 z mocą systemową 145 KM.
Mitsubishi ASX po liftingu. Premiera rynkowa i ceny
Mitsubishi ASX po liftingu będzie oferowane w jednej z czterech wersji wyposażenia: Inform, Invite, Intense i Instyle, w pięciu kolorach do wyboru. Samochód jest objęty pięcioletnią gwarancją limitowaną przebiegiem 100 tys. km.
Mitsubishi ASX po liftingu
Mitsubishi ASX po liftingu trafi do salonów w Polsce późnią jesienią 2024 roku. Ceny nie są jeszcze znane.