Obecna generacja Mitsubishi ASX debiutowała pod koniec 2022 roku. Normalnie bez większych zmian samochody są produkowane przynajmniej trzy lata. Jednak ASX to kopia Captura, dlatego poddano go liftingowi zaraz po francuskim pierwowzorze. Teraz zmodernizowany samochód wjeżdża do salonów, poznaliśmy jego ceny i wyposażenie.
- Mitsubishi ASX po liftingu. Nadwozie i wnętrze
- Mitsubishi ASX po liftingu. Silniki
- Mitsubishi ASX po liftingu. Ceny, wersje i wyposażenie
Mitsubishi ASX po liftingu. Nadwozie i wnętrze
Największe zmiany dostrzeżemy z przodu i są one naprawdę duże. Inny jest właściwie cały przód, z maską włącznie. Entuzjazm opada nieco, jeśli porównamy przód ASX-a z przodem odświeżonego Captura. Wówczas okaże się, że oba modele mają identyczną maskę czy kształt reflektorów. Ale w porównaniu do modeli sprzed liftingu i tak jest postęp - ASX i Captur nie różnią się tylko logiem, ale całą dolną częścią pasa przedniego (poza kształtem świateł do jazdy dziennej, jakże typowym dla nowych modeli Renault).
Mitsubishi ASX po liftingu (2024)
Największą dostrzegalną różnicą w kbienie jest usunięcie fizycznego panelu sterowania klimatyzacją. Owszem, trzy pokrętła wyglądały może archaicznie, ale działały skutecznie i były wygodne. Po liftingu nawiewami będziemy już sterować za pomocą umieszczonego pionowo centralnego ekranu o przekątnej 10,4 cala.
Mitsubishi ASX po liftingu. Silniki
ASX nadal będzie oferowane z trzycylindrowym silnikiem 1.0 o mocy 90 KM lub czterocylindrową jednostką 1.3 z technologią mild hybrid, która w połączeniu z manualną skrzynią biegów generuje 140 KM, a w przypadku sparowania z siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową - 160 KM. W późniejszym okresie gama zostanie poszerzona o pełny napęd hybrydowy oparty o silnik 1.6.
Mitsubishi ASX po liftingu (2024)
ASX może być teraz także wyposażony w instalację LPG, montowaną w fabryce i objętą 5-letnią gwarancją Mitsubishi Motors. Trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem na gazie generuje 100 KM i 170 Nm.
Mitsubishi ASX po liftingu. Ceny, wersje i wyposażenie
Wersja bazowa Inform, dostępna jest w dwóch wariantach turbodoładowanego trzycylindrowego silnika o pojemności 1.0 (benzynowej i LPG). Na liście wyposażenia znalazły się m.in.: przednie reflektory w technologii LED, manualna klimatyzacja oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne i kierownica pokryta ekologiczną skórą. Komfort w podróży poprawiają: tempomat z ogranicznikiem prędkości, stacja multimedialna SDA z ekranem dotykowym o przekątnej 10,4 cala, bezprzewodowy interfejs Android Auto i Apple CarPlay oraz 7-calowy ekran cyfrowych zegarów.
Mitsubishi ASX po liftingu (2024)
Taki samochód kosztuje 96 tys. zł. Dopłata do instalacji LPG wynosi 4 tys. zł.
Wersję Invite napędza silnik 1.3 z technologią MHEV o mocy 140 (manual) lub 160 KM (automat). Mitsubishi zakłada, że ASX Invite AT będzie najpopularniejszą w Polsce wersją tego modelu. Najważniejsze dodatkowe elementy wyposażenia, różniące INVITE względem bazowej wersji INFORM to: automatyczna klimatyzacja oraz system dostępu bezkluczykowego.
Cena wariantu 140-konnego Invite wynosi 107 tys. zł, wariant 160-konny z przekładnią DCT kosztuje 10 tys. zł więcej.
Mitsubishi ASX po liftingu (2024)
Dodatkowo ASX z napędem 1.3 MHEV i automatyczną przekładnią jest dostępny w najlepiej wyposażonych wersjach Intense i Instyle, które wyceniono odpowiednio na 126 i 140 tys. zł.
Mitsubishi ASX jest objęte 5-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 100 tys. km. Akumulator trakcyjny w autach hybrydowych chroni 8-letnia gwarancja z limitem przebiegu 160 tys. km.