chceauto.pl
x

Mitsubishi Space Wagon II 2.4 GDI 150 KM

Mitsubishi Space Wagon II 2.4 GDI 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1999
Średnia cena
6 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2351 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
150 KM
0-100 km/h
10.6 s.
V max
190 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
61 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
240 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Mitsubishi Space Wagon II 2.4 GDI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi Space Wagon II 2.4 GDI 150 KM

Mitsubishi Space Wagon II 2.4 GDI 150 KM

Mitsubishi Space Wagon

Mitsubishi Space Wagon to produkowany w Japonii w latach 1983-2002 minivan. Pierwsza generacja tego auta zjeżdżała z taśm produkcyjnych w latach 1982-1992. Wtedy pojawiła się druga generacja Space Wagona, którą produkowano do 1997 roku. W tym samym roku zadebiutowała trzecia generacja, która po raz pierwszy posiadała nadwozie samonośne, a nie zbudowane na ramie. Najmłodsze samochody tej generacji pochodzą z 2002 roku.
Mitsubishi Space Wagon nie należy w Polsce do popularnych samochodów. Jednak dostępne samochody, o ile były regularnie serwisowane, mogą zapewnić bezproblemową eksploatację. Należy oczywiście wziąć pod uwagę wiek auta - starsze egzemplarze będą niewątpliwie wymagały wkładu w części ulegające naturalnemu zużyciu.


Mitsubishi Space Wagon II

Mitsubishi Space Wagon ma na polskich drogach status samochodowego wynalazku. O czym warto wiedzieć, zanim zdecydujemy się na zakup japońskiego minivana?

III generacja auta produkowana była od końca 1997 roku do 2003, gdy samochód zastąpiony został przez model Grandis. Auto oferowano wyłącznie, jako pięciodrzwiowego vana – w ofercie były odmiany z napędem na przednie lub na wszystkie koła. Ponieważ samochód stworzono z myślą o klientach z USA i Kanady większość egzemplarzy wyposażona jest w automatyczną, czterostopniową skrzynię biegów (standardowe wyposażenie modeli 4x4).

Na tle europejskich i amerykańskich konkurentów Space Wagon ma kilka istotnych zalet. W zależności od wersji mierzące 4,6 m nadwozie oferuje pięć, sześć (dwa tylne rzędy po dwa fotele) lub siedem miejsc (rozstaw osi to 2,78 m). Samochody, z reguły, są też dobrze wyposażone (klimatyzacja automatyczna, szyberdach, alufelgi, podłokietniki, pakiet elektryczny, itd) i – co ważne – bezawaryjne. Przed zakupem trzeba jednak zdawać sobie sprawę z kilku niebezpieczeństw.

Wraz z pojawieniem się III generacji Space Wagona z oferty zniknęły wysokoprężne jednostki napędowe. Początkowo do wyboru były tylko dwa silniki benzynowe – czterocylindrowy o pojemności 2,4 l i sześciocylindrowy (w układzie V) o pojemności 3,0 l. Oba oferują autu całkiem niezłe osiągi i – biorąc pod uwagę wielkość nadwozia – przyzwoite spalanie, ale mają też pewną cechę, która w polskich warunkach okazuje się ogromną wadą – bezpośredni wtrysk paliwa. Układ GDI w praktyce uniemożliwia montaż instalacji gazowej (najtańsze instalacje do tego typu silników to wydatek około 6 tys. zł), co przy średnim spalaniu na poziomie 11-13 l skutecznie zawęża krąg nabywców auta. Trzeba też wiedzieć, że jednostki – chociaż dość trwałe – cierpią też na kilka typowych dolegliwości, jak osadzanie się nagaru na zaworach i przepustnicach, stukające popychacze zaworów, usterki pomp wysokiego ciśnienia (paliwa) i – trudne do diagnozowania – awarie czujników (czasami unieruchamiające pojazd). Niestety, warsztatów specjalizujących się w naprawach jednostek z wtryskiem GDI jest w Polsce jak na lekarstwo, w razie awarii będziemy więc zmuszeni do skorzystania z autoryzowanych serwisów, których sieć u nas jest raczej skromna.

Na szczęście, w latach 2002-2004 pod maski modelu Space Wagon trafiał też czterocylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 2,0 l. Szesnastozaworowa jednostka ma klasyczne zasilanie (wielopunktowy wtrysk paliwa), więc – wyłącznie w tym przypadku! – montaż instalacji gazowej nie powinien stanowić problemu (koszt około 2,5 tys. zł).

Z uwagi na słabą dostępność części zamiennych radzimy unikać egzemplarzy wyposażonych w napęd 4x4. Czasami wymiany wymagają łożyska skrzyni (redukcyjnej) czy podpory wału – dostęp do części jest ograniczony.

Poza tym, trzeba się też przygotować na zaporowe ceny niektórych podzespołów. W czasie jazdy próbnej warto dobrze wsłuchać się w pracę zawieszenia (wygłuszenie nie jest mocnym punktem Space Stara). Do tanich nie należą np. łożyska, które wymienia się razem z piastą (koszt około 500 zł za stronę!). Podobnie kształtują się też ceny wahaczy (wymieniane w całości) czy amortyzatorów.

Do typowych niedomagań zaliczyć można szwankujące wyświetlacze komputera (pomaga przylutowanie ścieżek) czy wyrabiające się mocowania chłodnicy klimatyzacji (w skrajnych przypadkach może dojść do rozhermetyzowania układu).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-12-26

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Używane: Mitsubishi Space Wagon2013-12-26

    Mitsubishi Space Wagon CRASHTEST

    Mitsubishi Space Wagon II 2.4 GDI 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Renault Scenic

    Renault Scenic

    2.0 140 KM benzyna1999VANręcznaprzedni
    cena średnia 5 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Honda Shuttle

    Honda Shuttle

    2.3i 150 KM benzyna1999VANręcznaprzedni
    cena średnia 8 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Lancia Zeta

    Lancia Zeta

    2.0 16v 136 KM benzyna1999VANręcznaprzedni
    cena średnia 4 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Peugeot 806

    Peugeot 806

    2.0 Turbo 150 KM benzyna1999VANręcznaprzedni
    cena średnia 6 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Seat Alhambra

    Seat Alhambra

    1.8 T 150 KM benzyna1999VANręcznaprzedni
    cena średnia 10 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Citroen Evasion

    Citroen Evasion

    2.0 TCT 147 KM benzyna1999VANręcznaprzedni
    cena średnia 9 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Mitsubishi Space Wagon II 2.4 GDI 150 KM Opinie i komentarze

    Cyprian
    17 września 2012
    Przyznam że mam słabość do tego koncernu. Był kiedyś Space Runner , Pajero , obecnie na użytkowy van trafił się Space Wagon 2.4GDI . Mitsubishi jest specyficzne , praktyczne o przemyślanej ergonomii. Siedzenia tworzą duże łóżko w razie potrzeby w 3 minuty mamy auto użytkowe/furgon. Silnik 2,4 z momentem na niskich obrotach świetnie daje sobie radę z masą i brzmienie 4G64 ma coś z rasowego Lancera . Prowadzi się go z prawdziwą przyjemnością . Ceny napraw (części i robocizna ) to 1/4 cen porzednika Allroada 2,5TDI . Spalanie bardzo satysfakcjonujące 8l trasa 9,5l miasto skutecznie przegania myśli o gazowaniu silnika. Trafilem na egz bardzo zadbany (jeden właściel , ksiązka serwisowa prowadzona przez serwis Mitsubishi przez 10 lat ( co 10000 km ) Auto wyglądalo jak dwulatek . I w tym tkwi satysfakcja z użytkowania- nie wiek auta ale jego historia jest dla mnie podstawowym kryterium do decyzji kupna .

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS