By bronić swojej rynkowej pozycji zarząd Audi przygotował właśnie największy w historii przedsiębiorstwa program inwestycji, którego głównymi założeniami są wprowadzanie nowych modeli i rozbudowa globalnej struktury produkcyjnej.
W mijającym roku firma z Ingolstadt dostarczyła klientom aż 1,5 mln samochodów. Plany na kolejne lata są jeszcze ambitniejsze - do 2020 roku Niemcy planują produkować rocznie po 2 mln aut.
Audi A3
Z początkiem stycznia Audi uruchamia kompleksowy program inwestycyjny na nadchodzące pięć lat. Od roku 2014 do 2018, na nowe modele, innowacje i stale rozbudowywaną sieć produkcyjną, przeznaczone zostaną 22 mld euro. Siedemdziesiąt procent tej kwoty to inwestycje w rozwój nowych modeli i technologii. Także niemieckie zakłady koncernu odniosą korzyść z największego w historii przedsiębiorstwa programu rozwoju i inwestycji. Na rozbudowę i unowocześnienie fabryk w Ingolstadt i w Neckarsulm przypada ponad połowa planowanej kwoty. Ponadto w roku 2014, Audi planuje stworzenie kolejnych miejsc pracy na całym świecie.
W nadchodzących pięciu latach na inwestycje w nowe modele, innowacje techniczne i sieć produkcyjną, Audi wyda blisko 22 mld euro. Nakłady na zakupy inwestycyjne wyniosą 16 mld euro. Poza tym, nowy plan zakłada wydatki rzędu 6 mld euro na bieżące koszty prac rozwojowych.
Audi A8
By osiągnąć cel dwóch milionów sprzedawanych rocznie samochodów, koncern z Ingolstadt chce do roku 2020 poszerzyć paletę produktów z obecnych 49 do 60 różnych modeli. Program inwestycji obok tworzenia nowych aut i alternatywnych koncepcji napędu, obejmuje także skonstruowanie kolejnej generacji oszczędnych silników, dzięki którym Audi chce spełniać zaostrzone na całym świecie rygory w zakresie emisji spalin.
Obok nowych modeli Audi A3 Sportback e-tron i Audi A3 Sportback g-tron, w 2014 producent wprowadzi na rynek trzecią generację Audi TT Coupe. Przed kilkoma tygodniami Audi zapowiedziało także, że od roku 2016 będzie produkować w Ingolstadt nowy model Audi Q1.
By sprostać rosnącym zamówieniom w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa, Audi buduje swoją pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę, w której począwszy od roku 2016, z taśmy zjeżdżać będzie SUV - model Q5. Do dziś podanie o pracę w Audi w Meksyku złożyło już 26 tysięcy osób. W 2014 zostanie tam zatrudnionych ponad tysiąc pracowników.
Audi A3 Sedan
Ponadto od roku 2015, firma ponownie podejmie produkcję w Brazylii. W São José dos Pinhais produkowany będzie nowy model A3 Limousine i SUV Audi Q3. Firma nie zaprzestanie także inwestycji w węgierskim Győr – największych na świecie zakładach wytwarzających silniki, które - po zakończeniu rozbudowy - stały się też fabryką wytwarzającą kompletne pojazdy. Ponadto w chińskiej miejscowości Foshan otwarta zostanie druga w Państwie Środka fabryka niemieckiej marki. W roku 2013 Audi sprzedało w Chinach ponad 460 tysięcy samochodów.