Dożyliśmy czasów, gdy fani motoryzacji powinni się zainteresować elektrotechniką. Może wówczas zrozumieją to, co w komunikacie prasowym dotyczącym RS e-tron GT performance próbuje przekazać nam Audi...
- Audi RS e-tron GT performance. Napęd
- Audi RS e-tron GT performance. Akumulator
- Audi RS e-tron GT performance. Tryby jazdy
- Audi RS e-tron GT performance. Ceny
Audi RS e-tron GT performance oprócz silnika synchronicznego z magnesami trwałymi (PSM) na przedniej osi, który otrzymał wzmocniony wałek i rozwija moc 252 kW (342 KM), ma nowo opracowaną jednostkę PSM na tylnej osi o mocy 415 kW (564 KM).
Zwiększona gęstość miedzi specjalnego uzwojenia typu wsuwkowego w stojanie obu silników maksymalizuje przewodzenie prądu. Audi zmniejszyło wagę tylnego silnika o 10 kg, m.in. dzięki zastosowaniu lżejszego, bardziej kompaktowego wirnika.
Audi RS e-tron GT performance
Co więcej, obie jednostki mają jeszcze wyższą moc chwilową. Z włączonym Launch Control silniki generują 680 kW (925 KM). Ponadto w przednim napędzie zastosowano zmodyfikowaną elektronikę mocy z udoskonalonym falownikiem, który pozwala uzyskać wyższe natężenie prądu – do 600 amperów, czyli o 300 amperów więcej niż w innych wariantach: Audi S e-tron GT i Audi RS e-tron GT. Także tylny falownik pracuje przy natężeniu 600 amperów.
Moc rekuperacji wzrosła do 400 kW. Maksymalna wartość opóźnienia wynosi 4,5 m/s2. Do tej wartości samochód polega wyłącznie na odzysku energii. Odzysk energii w trakcie jazdy wybiegiem („żeglowania”) zwiększono do 0,6 m/s2 oraz 1,3 m/s2 (wcześniej: 0,3 i 0,6).
Audi RS e-tron GT performance
Audi RS e-tron GT performance ma akumulator o pojemności brutto 105 kWh (97 kWh netto), z dostosowanym udziałem niklu, kobaltu i manganu. Efekt to większa ilość energii do dyspozycji oraz wyższa moc ładowania względem poprzednika. Maksymalne prądy ładowania zwiększono do 400 A. Aktywacja funkcji Launch Control umożliwia przepływ prądu o natężeniu do 1100 A.
Dotyczy to także nowej funkcji push-to-pass, która przy prędkościach powyżej 30 km/h zapewnia 10-sekundowy wzrost mocy o 70 kW (95 KM). Gdy kierowca aktywuje push-to-pass, akumulator wykorzystuje tę samą mapę, co w przypadku Launch Control.
Audi RS e-tron GT performance
Maksymalna moc ładowania została zwiększona o 50 kW, do 320 kW. Dzięki temu na stacji ładowania o wysokiej mocy (HPC), w optymalnych warunkach, akumulator samochodu może zostać naładowany od 10 do 80% w ciągu zaledwie 18 minut.
Standardowa specyfikacja obejmuje nowo opracowane zawieszenie pneumatyczne z techniką 2-komorową/2-zaworową. Po raz pierwszy jako opcja dostępny jest innowacyjny system aktywnego zawieszenia, selektywny dla każdego z kół.
Tradycyjnie kierowca może kształtować charakter samochodu, korzystając z systemu Audi drive select. Do wyboru są tu trzy profile: efficiency, comfort oraz dynamic. Portfolio uzupełniają dwa indywidualnie konfigurowalne, specyficzne dla wariantu RS programy RS1 i RS2, które pozwalają skonfigurować napęd, zawieszenie, prześwit oraz brzmienie. Kierowca może ustawić oba te tryby bezpośrednio z poziomu spłaszczonej u dołu i u góry kierownicy.
Audi RS e-tron GT performance
Ponadto Audi RS e-tron GT performance oferuje tryb RS performance, zaprojektowany z myślą o optymalnej konfiguracji na wymagających torach i krętych drogach. Specjalna charakterystyka pozwala na optymalną kontrolę momentu obrotowego. Tryb RS performance wpływa również na zestrojenie kontroli trakcji, wektorowania momentu obrotowego, zawieszenia, aerodynamiki i strategii układu chłodzenia.
Kierowca Audi RS e-tron GT performance może kontrolować brzmienie samochodu. Może być cicho, bo napęd elektryczny nie generuje hałasu, ale można również z głośników puścić sobie różnego rodzaju hałasy, zarówno do kabiny, jak i na zewnątrz...
Audi RS e-tron GT performance
Nowe Audi RS e-tron GT performance powstaje w Böllinger Höfe, w kompleksie produkcyjnym Audi Sport w Neckarsulm. Samochód można już zamawiać, a jego ceny na rynku niemieckim zaczynają się od 160 tys. euro. Dla porównania ceny Audi S e-tron GT zaczynają się do 126 tys. euro, a RS e-tron GT - od 147 tys. euro. Mówimy więc o kwotach iście kosmicznych.