chceauto.pl
x
Audi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historii

Audi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historii

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2024-09-17

Dożyliśmy czasów, gdy fani motoryzacji powinni się zainteresować elektrotechniką. Może wówczas zrozumieją to, co w komunikacie prasowym dotyczącym RS e-tron GT performance próbuje przekazać nam Audi...

  1. Audi RS e-tron GT performance. Napęd
  2. Audi RS e-tron GT performance. Akumulator
  3. Audi RS e-tron GT performance. Tryby jazdy
  4. Audi RS e-tron GT performance. Ceny

Audi RS e-tron GT performance. Napęd

Audi RS e-tron GT performance oprócz silnika synchronicznego z magnesami trwałymi (PSM) na przedniej osi, który otrzymał wzmocniony wałek i rozwija moc 252 kW (342 KM), ma nowo opracowaną jednostkę PSM na tylnej osi o mocy 415 kW (564 KM).

Zwiększona gęstość miedzi specjalnego uzwojenia typu wsuwkowego w stojanie obu silników maksymalizuje przewodzenie prądu. Audi zmniejszyło wagę tylnego silnika o 10 kg, m.in. dzięki zastosowaniu lżejszego, bardziej kompaktowego wirnika.
Audi RS e-tron GT performance
Audi RS e-tron GT performance
Co więcej, obie jednostki mają jeszcze wyższą moc chwilową. Z włączonym Launch Control silniki generują 680 kW (925 KM). Ponadto w przednim napędzie zastosowano zmodyfikowaną elektronikę mocy z udoskonalonym falownikiem, który pozwala uzyskać wyższe natężenie prądu – do 600 amperów, czyli o 300 amperów więcej niż w innych wariantach: Audi S e-tron GT i Audi RS e-tron GT. Także tylny falownik pracuje przy natężeniu 600 amperów.

Moc rekuperacji wzrosła do 400 kW. Maksymalna wartość opóźnienia wynosi 4,5 m/s2. Do tej wartości samochód polega wyłącznie na odzysku energii. Odzysk energii w trakcie jazdy wybiegiem („żeglowania”) zwiększono do 0,6 m/s2 oraz 1,3 m/s2 (wcześniej: 0,3 i 0,6).
Audi RS e-tron GT performance
Audi RS e-tron GT performance

Audi RS e-tron GT performance. Akumulator

Audi RS e-tron GT performance ma akumulator o pojemności brutto 105 kWh (97 kWh netto), z dostosowanym udziałem niklu, kobaltu i manganu. Efekt to większa ilość energii do dyspozycji oraz wyższa moc ładowania względem poprzednika. Maksymalne prądy ładowania zwiększono do 400 A. Aktywacja funkcji Launch Control umożliwia przepływ prądu o natężeniu do 1100 A.

Dotyczy to także nowej funkcji push-to-pass, która przy prędkościach powyżej 30 km/h zapewnia 10-sekundowy wzrost mocy o 70 kW (95 KM). Gdy kierowca aktywuje push-to-pass, akumulator wykorzystuje tę samą mapę, co w przypadku Launch Control.
Audi RS e-tron GT performance
Audi RS e-tron GT performance
Maksymalna moc ładowania została zwiększona o 50 kW, do 320 kW. Dzięki temu na stacji ładowania o wysokiej mocy (HPC), w optymalnych warunkach, akumulator samochodu może zostać naładowany od 10 do 80% w ciągu zaledwie 18 minut.

Audi RS e-tron GT performance. Tryby jazdy

Standardowa specyfikacja obejmuje nowo opracowane zawieszenie pneumatyczne z techniką 2-komorową/2-zaworową. Po raz pierwszy jako opcja dostępny jest innowacyjny system aktywnego zawieszenia, selektywny dla każdego z kół.

Tradycyjnie kierowca może kształtować charakter samochodu, korzystając z systemu Audi drive select. Do wyboru są tu trzy profile: efficiency, comfort oraz dynamic. Portfolio uzupełniają dwa indywidualnie konfigurowalne, specyficzne dla wariantu RS programy RS1 i RS2, które pozwalają skonfigurować napęd, zawieszenie, prześwit oraz brzmienie. Kierowca może ustawić oba te tryby bezpośrednio z poziomu spłaszczonej u dołu i u góry kierownicy.
Audi RS e-tron GT performance
Audi RS e-tron GT performance
Ponadto Audi RS e-tron GT performance oferuje tryb RS performance, zaprojektowany z myślą o optymalnej konfiguracji na wymagających torach i krętych drogach. Specjalna charakterystyka pozwala na optymalną kontrolę momentu obrotowego. Tryb RS performance wpływa również na zestrojenie kontroli trakcji, wektorowania momentu obrotowego, zawieszenia, aerodynamiki i strategii układu chłodzenia.

Kierowca Audi RS e-tron GT performance może kontrolować brzmienie samochodu. Może być cicho, bo napęd elektryczny nie generuje hałasu, ale można również z głośników puścić sobie różnego rodzaju hałasy, zarówno do kabiny, jak i na zewnątrz...
Audi RS e-tron GT performance
Audi RS e-tron GT performance

Audi RS e-tron GT performance. Ceny

Nowe Audi RS e-tron GT performance powstaje w Böllinger Höfe, w kompleksie produkcyjnym Audi Sport w Neckarsulm. Samochód można już zamawiać, a jego ceny na rynku niemieckim zaczynają się od 160 tys. euro. Dla porównania ceny Audi S e-tron GT zaczynają się do 126 tys. euro, a RS e-tron GT - od 147 tys. euro. Mówimy więc o kwotach iście kosmicznych.

Audi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historii - GALERIA ZDJĘĆ

Audi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historiiAudi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historiiAudi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historiiAudi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historiiAudi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historiiAudi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historiiAudi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historiiAudi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historiiAudi RS e-tron GT performance. Najmocniejsze w historii

Zobacz także

Audi e-tron GT po modernizacji

Audi e-tron GT po modernizacji 2024-06-25

Audi e-Tron GT debiutowało w 2021 roku. Początkowo samochód był napędzany przez dwa silniki o łącznej mocy 476 KM (chwilowo 530 KM), a niedługo potem oferta została poszerzona o wersję RS z dwoma silnikami o mocy 598 KM (chwilowo - 646 KM). Samochód...
Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię

Audi e-tron to teraz Q8 e-tron. I ma większą barerię 2022-11-13

Rodzina modeli Audi e-tron wkrótce mocno się powiększy. Dlatego niemiecki koncern został zmuszony do zmiany nazwy swoich pierwszych modeli z tej serii, czyli Audi e-tron i Sportback e-tron. Przy okazji liftingu ich nazwa została zmieniona na Q8 e-tron i...
Audi RS Q e-tron rusza na “Dakar”. To początek nowej ery

Audi RS Q e-tron rusza na “Dakar”. To początek nowej ery 2021-12-30

Kurtyna poszła w górę: w dniach od 1 do 14 stycznia 2022 roku Audi RS Q e-tron weźmie udział w swoim pierwszym Rajdzie Dakar. Dla czterech pierścieni, marki, która stoi za skonstruowaniem napędu quattro, TFSI, koncepcji ultra, samochodów elektrycznych...
Elektryk zimą? Są metody, aby nie tracić zasięgu

Elektryk zimą? Są metody, aby nie tracić zasięgu 2021-12-18

Ogrzewanie foteli zamiast nadmuchu ciepłego powietrza, właściwe ciśnienie w oponach, parkowanie w garażu i wybór trybu oszczędnościowego: te, ale też inne czynniki decydują o tym, jak szybko akumulator wysokonapięciowy zostanie rozładowany - lub...
Audi e-Tron GT. Nowy potężny elektryk

Audi e-Tron GT. Nowy potężny elektryk 2021-02-10

Audi zaprezentowało kolejny model o napędzie elektrycznym. E-Tron GT to samochód klasy Gran Turismo, którym niemiecki koncern rzuca wyzwanie Tesli.Audi e-Tron GT stanowi rozwinięcie pokazanego w 2018 roku prototypu o tej samej nazwie. Samochód ma ładne,...
Audi e-tron z większym zasięgiem

Audi e-tron z większym zasięgiem 2019-11-29

Przy okazji premiery e-trona sportback pierwszy elektryczny model z Ingolstadt doczekał się drobnej aktualizacji technicznej.Nowa wersja Audi e-tron 55 quattro może teraz na jednym ładowaniu akumulatora pokonać nawet 436 kilometrów. To o 25 km więcej...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS