Audi e-Tron GT debiutowało w 2021 roku. Początkowo samochód był napędzany przez dwa silniki o łącznej mocy 476 KM (chwilowo 530 KM), a niedługo potem oferta została poszerzona o wersję RS z dwoma silnikami o mocy 598 KM (chwilowo - 646 KM). Samochód korzystał z baterii o pojemności 95 kWh.
- Audi e-Tron GT po modernizacji. Silniki
- Audi e-Tron GT po modernizacji. Osiągi
- Audi e-Tron GT po modernizacji. Bateria i ładowanie
Audi e-Tron GT po modernizacji. Silniki
Po modernizacji samochód będzie dostępny w trzech wersjach: jako Audi S e-tron GT oraz RS e-tron GT, a także RS e-tron GT performance.
Audi S e-Tron GT i Audi RS e-Tron GT
Przy przedniej osi Audi S e-tron GT oraz RS e-tron GT zastosowano silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PSM). Każdy z nich osiąga moc 176 kW (239 KM). Wyróżnikiem modelu RS e-tron GT performance jest zmodyfikowana elektronika mocy na przedniej osi, z ulepszonym falownikiem impulsowym, który obsługuje wyższe prądy. Nowo opracowana jednostka elektryczna przy tylnej osi to również silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM).
Maksymalna, chwilowa moc systemowa zespołu napędowego Audi S e-tron GT wynosi 500 kW (679 KM). RS e-tron GT osiąga maksymalną moc chwilową 630 kW (856 KM), a RS e-tron GT performance generuje chwilowo 680 kW (925 KM), co czyni je najpotężniejszym samochodem seryjnym, jaki kiedykolwiek zbudowało Audi.
Audi S e-Tron GT i Audi RS e-Tron GT
Audi e-Tron GT po modernizacji. Osiągi
Wszystkie trzy warianty w pełni elektrycznego Gran Turismo marki Audi oferuje imponujące osiągi. S e-tron GT przyspiesza do 100 km/h w 3,4 s, a RS e-tron GT – w 2,8 s. Audi RS e-tron GT performance na sprint do 100 km/h potrzebuje zaledwie 2,5 s. S e-tron GT osiąga prędkość maksymalną 245 km/h, a modele RS rozpędzają się do 250 km/h.
Nowa funkcja boost (z ang. doładowanie), standardowa w RS e-tron GT oraz RS e-tron GT performance, zapewnia odczuwalny wzrost dostępnej maksymalnej mocy podczas jazdy – o 70 kW. Kierowca może włączyć ją za pomocą lewego satelity sterującego na kierownicy. „Doładowanie” trwa 10 sekund, a pozostały czas wskazuje licznik w kokpicie.
Audi RS e-Tron GT
Audi e-Tron GT po modernizacji. Bateria i ładowanie
Audi obniżyło masę akumulatora wysokiego napięcia (HV), jednocześnie zwiększając jego gęstość energii. Pomimo wyższej zawartości energii waga akumulatora HV została zmniejszona o 9 kg, do 625 kg. Akumulator HV ma pojemność brutto wynoszącą 105 kWh (netto: 97 kWh).
Audi RS e-Tron GT
Audi zwiększyło maksymalną moc ładowania o 50 kW, do 320 kW. W idealnych warunkach, na stacji ładowania wysokiej mocy (HPC), akumulator można naładować od 10 do 80 proc w 18 minut. W ciągu 10 minut akumulator jest w stanie zyskać energię umożliwiającą pokonanie kolejnych 280 kilometrów. Oczywiście słowo klucz to warunki "idealne". W Polsce tak mocnych stacji niemal nie ma, a na tych co są realne moce ładowanie są niestabilne i znacznie niższe od teoretycznie osiągalnych.
Audi RS e-Tron GT
W Polsce na razie można zamawiać tylko wersję RS e-tron GT. Jego ceny zaczynają się do 632 700 zł, a więc na podobnym poziomie co dotychczas (mimo znacznie większej mocy i akumulatora).