Nissan wprowadza spore zmiany w gamie Micry. W ofercie pojawiają się m.in. nowe silniki benzynowe oraz nowa wersję specjalną – N-Sport – z modyfikacjami stylistycznymi zarówno nadwozia, jak i wnętrza.
Nissan Micra
Nowy silnik Nissana Micra to trzycylindrowa, doładowana jednostka 1.0 IG-T o mocy 100 KM (przy 5000 obr/min i momencie 160 Nm (przy 2750 obr/min). Silnik spełnia normę Euro 6d-Temp i zastępuje benzynową jednostkę o pojemności 0,9 l i mocy 90 KM.
Nowy silnik dostępny jest w połączeniu z manualną skrzynią pięciobiegową lub - po raz pierwszy od premiery piątej generacji modelu w 2016 roku — z automatyczną przekładnią Xtronic.
Nissan Micra N-Sport
Xtronic to przekładnia bezstopniowa (CVT). Zastosowana w niej technologia D‑step ma zapewniać wyższą kulturę przeniesienia napędu oraz lepsze wrażenia z jazdy w porównaniu z konwencjonalnymi przekładniami tego typu. Ma to być zauważalne zwłaszcza przy dynamicznym operowaniu pedałem przyspieszenia. Technologia D-step ma pozwalać zarówno na szybsze redukcje przełożenia, jak i obniżenie zużycia paliwa.
To nie koniec nowości. Nową flagową wersję Micry napędza 1-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy DIG-T o mocy 117 KM, zestawiony z 6‑biegową skrzynią manualną o nieco bardziej sportowej charakterystyce.
Nissan Micra N-Sport
Nie jest to zmodyfikowana i wzmocniona wersja 100-konnej jednostki IG-T, ale zupełnie inna konstrukcja. Powstała w ramach sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi we współpracy z koncernem Daimler, wraz z 1,3-litrowym silnikiem benzynowym wprowadzonym niedawno do Nissana Qashqai.
Silnik ma trzy cylindry, a jego maksymalny moment obrotowy o wartości 180 Nm można chwilowo zwiększyć o dodatkowe 20 Nm dzięki funkcji overboost.
Porównując obie nowe jednostki — 100-konną i 117-konną — ta druga zapewnia o wiele lepsze przyspieszenie, również w wyższych zakresach obrotów. Oczywiście silniki różnią się także mocą, ale też momentem obrotowym i prędkością obrotową, przy której dostępna jest maksymalna moc (180 Nm przy 1750 obr./min w przypadku jednostki 117-konnej i 160 Nm przy 2750 Nm w wersji 100-konnej).
Nissan Micra
W efekcie silnik 117-konny rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy, czyli o całą sekundę szybciej niż jednostka 100-konna z manualną skrzynią biegów (10,9 sekundy).
Różnice nie ograniczają się do samego silnika: samochód z jednostką o mocy 117 KM jest bardziej dynamiczny na drodze także dzięki licznym zmianom konstrukcji. Wersje wyposażone w ten silnik mają obniżone zawieszenie (-10 mm), które zostało również specjalnie zestrojone pod kątem tej modyfikacji. Układ kierowniczy także działa tu inaczej —zębatkowa przekładnia kierownicza pracuje lżej i wydajniej.
Nissan Micra N-Sport
Micra z tym zespołem napędowym wyróżnia się nową chromowaną końcówką rury wydechowej oraz 17-calowymi kołami ze stopów metali lekkich (we wszystkich wersjach wyposażenia oferowanych z tym silnikiem).
Ponadto w ofercie pozostała znana już benzynowa jednostka wolnossąca o mocy 71 KM.
Nissan Micra
Gamę nowości uzupełnia Micra N-Sport. Model jest pozycjonowany jako "warm hatch" w segmencie B, do którego należą takie samochody jak Ford Fiesta ST Line, VW Polo R‑Line, Peugeot 208 GT Line czy Seat Ibiza FR.
Micra N-Sport wyróżnia się emblematem N-Sport z tyłu, czarnymi listwami bocznymi i na zderzakach, przyciemnionymi szybami tylnymi oraz 17-calowymi felgami. We wnętrzu znajdziemy m.in. tapicerkę z połączenia skóry i alcantary.
Nissan Micra N-Sport jest dostępny z wszystkimi trzema nowymi silnikami – 1,0 l IG-T 100 KM z przekładnią manualną lub automatyczną Xtronic oraz DIG-T 117 KM z przekładnią manualną.