Mazda MX-5 to najpopularniejszy sportowy roadster na świecie.
Od debiutu w 1989 roku japoński producent wyprodukował już niemal milion egzemplarzy tego auta.
Mazda MX-5
Obecnie produkowana – trzecia już generacja - MX-5 zadebiutowała w 2005 roku. Biorąc pod uwagę fakt, że długość „życia” danego typoszeregu wynosi dziś około sześciu lat, fani marki z coraz większą niecierpliwością wyczekują następcy.
O tym, że auto pojawi się na rynku w 2015 roku było wiadomo od dłuższego czasu. Nikt nie spodziewał się jednak tego, że samochód opracowany zostanie wspólnie z koncernem Fiat!
Mazda MX-5
Mazda poinformowała dziś, że oba koncerny podpisały właśnie wstępne porozumienie dotyczące współpracy przy projektowaniu i produkcji nowej generacji popularnej „Miaty”. Auto opracowane zostanie wspólnie z inżynierami Alfy Romeo – w ofercie włoskiej marki pojawić ma się bliźniaczy konstrukcyjnie model. Oznacza to, że już za trzy lata klienci będą mogli kupić kabriolet Alfy Romeo z napędem na tylną oś!
Wstępna umowa zakłada, że japońscy i włoscy inżynierowie współpracować mają przy opracowaniu nowej płyty podłogowej. Każdy ze zbudowanych w oparciu o nią samochodów zachowa stylistyczne cechy charakterystyczne dla marki, auta napędzane będą również różnymi silnikami.
Mazda MX-5
Co zapewne ucieszy przyszłych klientów Alfy Romeo, firmy osiągnęły już porozumienie w sprawie lokalizacji produkcji. Zarówno nowa MX5, jak i bliźniacza konstrukcyjnie Alfa Romeo produkowane mają być w japońskiej fabryce Mazdy w Hiroszimie.
Wiążąca umowa pomiędzy Mazdą a Fiatem podpisana zostanie w drugiej połowie bieżącego roku. Do tego czasu producenci omawiać będą również możliwość zacieśnienia współpracy dotyczącej rynków Starego Kontynentu.
Koncepcyjna Mazda Ibuku
O nowej generacji MX5, jak na razie, niewiele wiadomo. Japończycy obiecują jednak, że pojazd – podobnie jak obecna generacja – zjednywać ma sobie klientów niewielką masą i bardzo sztywnym nadwoziem.
Stylistycznie samochód nawiązywać będzie najprawdopodobniej do koncepcyjnego modelu o nazwie Ibuku, który po raz pierwszy pokazany został przy okazji salonu motoryzacyjnego w Tokio w 2003 roku.