Już w październiku w europejskich salonach pojawi się nowa Lancia Thema.
Nowy samochód oparty jest na Chryslerze 300. Pod maską będzie pracował amerykański silnik V6 o mocy 286 KM, który współpracuje z ośmiostopniowym automatem. W Europie dostępne będą również samochody napędzane dieslami V6 o pojemności 3.0 w dwóch wariantach mocy - 190 i 239 KM.
Lancia Thema
Stylistycznie nowa Lancia Thema jest niemal identyczna z Chryslerem 300, natomiast wnętrze jest nowe, opracowane przez Włochów. To oznacza znacznie lepszą jakość użytych materiałów, które cechować muszą samochody klasy premium, a których próżno szukać w samochodach amerykańskich.
Samochody Lancii na rynku wtórnym stanowią ciekawą ofertę, bowiem charakteryzują się dużym spadkiem wartości, oferując przy tym luksus i nieco prestiżu (chociaż w Polsce nie da się go porównać z tym oferowanym np. przez Audi A4...).
Jeśli ktoś potrzebuje dużego samochodu, i zdecyduje się na Lancię, powinien zwrócić uwagę na dwa modele. Dysponując mniejszym budżetem należy przyjrzeć się Kappie, a większym - Thesis. Produkcję I generacji Themy zakończono bowiem w 1994 roku, zakup takiego samochodu w dobrym stanie jest więc w zasadzie niemożliwy.
Lancia KappaLancia Kappa
10 tys. zł wystarczy, by wejść w posiadanie zadbanej Lancii serii K. Model Kappa, który w Polsce, z racji wożenia dostojników państwowych, zyskał miano „rządowego” produkowany był w latach 1994-2001. Wbrew opinii wielu laików, zadbany egzemplarz powinien być raczej bezawaryjny, właściciel powinien się jednak przyzwyczaić do drobnych „złośliwości” ze strony pokładowej elektroniki.
Wszystkie dostępne na rynku jednostki napędowe zapewniają dostojnej limuzynie dobre osiągi, ale część z nich wymaga wzmożonej opieki ze strony właściciela. Do charakteru auta najlepiej pasują turbodoładowane jednostki o mocach 205 i 220 KM, które zapewniają rozsądne obchodzenie się z paliwem (ok. 11 l/100 km) i rewelacyjne osiągi (od 0 do 100 km/ w ok. 7,5 s.).
Szczegółowe informacje na temat Lancii Kappa znajdziesz tutaj.Lancia ThesisKwota 30 tys. zł pozwala zostać właścicielem kolejnego nietuzinkowego auta z palety modelowej Lancii – modelu Thesis. Samochód, który zastąpił w ofercie włoskiej marki Kappę produkowany był aż do 2010 roku.
Lancia Thesis
Niebanalna stylistyka sprawia, że auto nie cieszyło się tak dużym powodzeniem, jak zdecydowanie bardziej „stonowane” limuzyny niemieckie czy szwedzkie, ale cecha ta sprawia również, że obok Thesisa nie sposób przejść obojętnie.
W tym przypadku trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że jest to pojazd z najwyższej półki, co przekłada się również na koszty eksploatacji. Chociaż, zwłaszcza w przypadku jednostek wysokoprężnych, zużycie paliwa i awaryjność nie są szczególnie wysokie, trzeba zdawać sobie sprawę, że remont zawieszenia przy użyciu oryginalnych części pochłonąć może nawet 10-12 tys. zł (skomplikowana konstrukcja wielowahaczowa, elektronicznie sterowane amortyzatory).
Za luksus we włoskim wydaniu trzeba – niestety – słono płacić.
Szczegółowe informacje na temat Lancii Thesis znajdziesz tutaj.